کد خبر: ۱۳۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کرونا در استان هشدار داد و به دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی توصیه‌هایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست استانی ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به دستورات حکومتی مقام معظم رهبری خطاب به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: مشکل ما عمده تجمعاتی است که شکل می‌گیرد و بعضا رعایت فاصله اجتماعی به هیچ وجه در این اجتماعات نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه با نامطلوب توصیف کردن وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان افزود: کرونا وضعیت را از دست ما خارج کرده و باید همه به این موضوع توجه داشته باشیم، نیروی انتظامی بدون ملاحظه همچنان که رهبری خواسته با متخلفین برخورد کند.

وی افزود: امروزه افکار عمومی با نیروی انتظامی همراهی می‌کند و می‌دانند تجمع در عروسی‌ها و عزاداری‌ها بازی با جان مردم است 

امام جمعه مرکز استان خطاب به نیروی انتظامی و سایر متولیانی که باید مانع تجمعات شوند اظهار کرد: در کنار تجمعات بایستید و نصیحت کنید و اگر پراکنده نشدند به صورت آرام دستور به پراکنده شدن جمعیت را صادر کنید نیروی انتظامی به طور جد اقدام به جمع‌آوری تجمعات کند زیرا دیگر جای موعظه و پند گذشته و به اندازه لازم منابر و خطبه‌ها و صدا و سیما نصیحت کرده‌اند و تذکر لسانی داده‌ا‌ند.

آیت‌الله حسینی با بیان این که قرارگاه مبارزه با کرونا در شهرستان‌ها برپا شود افزود: بسیج و سپاه و ائمه جمعه و داوطلبان مردمی همه با محوریت و مدیریت بهداشت و درمان سازماندهی شوند و بسیج و سپاه در آمادگی کامل باشند.

وی گفت: در بحث درمانی نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی سازماندهی شوند و شبکه بهداشت و درمان وظیفه این نیروهای داوطلب را مشخص کند.

حسینی ادامه داد: در برقراری نظم و انضباط بسیج به کمک نیروی انتظامی بشتابد و در پراکنده کردن جمعیت‌ها و ارشاد مردم اقدام کنند و سازمان تبلیغات، اوقاف و حوزه علمیه و گروهای جهادی و نیروهای تبلیغی و جبهه فرهنگی به محوریت مسجد و محله‌محور اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان به برخی اقدامات که به مردم کمک می‌شود تا بیشتر در خانه بمانند اشاره کرد و گفت: در بحث درمان و خرید به مردم کمک شود ممکن است برخی مردم قادر به بیرون رفتن از خانه نباشند نیروهای مردمی و بسیجی برای کمک به خرید روزانه اقدام کنند.

امام جمعه یاسوج در خصوص نحوه توزیع بسته‌های حمایتی نیز گفت: بسته‌های حمایتی ساماندهی شوند و آسیب شناسی لازم صورت گیرد چرا که گاهی اوقات در خصوص توزیع آن‌ها اعتراضاتی وجود دارد که این گونه مشکلات در آینده نباید باشد.

وی به اقدامی دیگر در توزیع بسته‌های حمایتی اشاره کرد و به ضرورت توجه بیشتر به بحث آموزش تاکید کرد و گفت: در بسته‌های حمایتی کتاب‌های آموزشی مقابله با کرونا و کتاب‌های ادعیه قرار داده شود چرا که یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع و دفع بلا توسل به ائمه و پیامبر و ادعیه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد که نیازمندی‌ها در بیمارستان‌ها برطرف شود و همه دستگاه‌ها شبکه بهداشت و درمان را یاری کنند و از همه خدمات دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان و مدافعان سلامت قدردانی کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر به نظافت بیمارستان‌ها و ایجاد نظم و امنیت در مراکز درمانی شد.

حسینی یادآور شد: دفن اموات هم بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شود تا با رعایت مسائل شرعی و دستورات بهداشتی دفن اموات کرونایی را انجام دهند تا شاهد شیوع بیماری از این طریق نباشیم.

انتهای پیام/82009

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار