کد خبر: ۱۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با وجود امکانات فراوان در کشورهای حاشیه خزر، میزان مبادلات اقتصادی در این کشورها کم است که برای کاهش این مشکل، باید تصمیماتی که در اجلاس‌ها گرفته می‌شود، اجرایی شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی امروز - چهارشنبه - در پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه حاشیه دریای خزر که در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است، اظهار کرد: این اجلاس از اجلاس‌های قبل متفاوت‌تر است چون با استقبال تجار داخل کشور و تعداد شرکت‌کنندگان خارج کشور بیشتر شده است.
 
وی با اشاره به نگاه ایران به اقتصاد جهانی و تفاوت وضعیتی که به وجود آورده است، گفت: افق‌های جدیدی برای اقتصاد جهانی روبروی ما قرار گرفته است.
 
شافعی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی با همسایگان از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید است، افزود: اجرای این امر با مذاکرات، تعاملات و سفرهایی که انجام می‌شود نتایج موفقی را در برخواهد داشت.
 
وی خطاب به نمایندگان کشورهای حاشیه دریای‌خزر در این اجلاس گفت: فرصت‌های جدیدی در ایران پیش آمده که استفاده از این فرصت‌ها جزو تعهدات ملی و کاری قرار گرفته است.
 
شافعی ابراز امیدواری کرد بازرگانان با استفاده از فرصت‌های پیش آمده در جهت توسعه همکاری‌ها حرکت کنند.
 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: اراده قطعی دولت بر این است که برای ایجاد بستر مناسب مصمم باشد و حال نوبت ماست که آماده حرکت باشیم.
 
شافعی با بیان اینکه با وجود امکانات فراوان در کشورهای حاشیه خزر، میزان مبادلات اقتصادی در این کشورها کم است، گفت: برای کاهش این مشکل، باید تصمیماتی که در اجلاس‌ها گرفته می‌شود، اجرایی شود.
 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ابتدایی‌ترین کار در توسعه اقتصاد تاثیر رفت‌و‌آمد است این در حالی است که ما هنوز در رفت و آمد کشورهای حاشیه‌ دریای خزر دچار مشکل هستیم.
 
وی با بیان اینکه تنوع در همکاری‌های اقتصادی زیاد است، تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری‌های مشترک و اجرای طرح‌های زیربنایی، ارتباطات و بخش گردشگری امکانات بالقوه فراوانی وجود دارد که باید از آن بهره برد.
برچسب ها: مبادلات ، اقتصادی ، خزر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار