کد خبر: ۱۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
گروه استان‌ها-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگا پروژه توسعه‌ای در بزرگترین بندر تجاری کشور در حال انجام است، گفت: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های سال جهش تولید افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علیرضا محمدی کرجی‌ران در نشست با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های انجام شده توسط آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد خوشبختانه با تلاش جهادی بخش خصوصی و حمایت مسئولان استانی، کشوری و سازمان مرکزی تمام پروژه‌های این‌بخش به بهترین شکل در حال انجام هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به بخشی از پروژه‌ها ادامه داد: جهت ارتقاء‌و توانمندی بنادر برای شناورهای خاص با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی در مناطق مختلف پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در حال انجام است.

محمدی کرجی ران در ادامه گفت: بخش دیگری از این پروژه‌ها نیز با هدف رونق بخشیدن به معیشت اهالی ساحل نشین در جزیره‌ها و مناطق مختلف در بخش تجارت و گردشگری دریایی در برنامه ریزی و در حال پیگیری است. 

وی با بیان اینکه فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگا پروژه توسعه‌ای در بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود، افزود: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های سال جهش تولید، برای سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی عنوان کرد:طراحی، اجرا و ساخت این دو پروژه از ویژگی‌های مهندسی منحصر به فردی برخوردار است، و طبق پیش بینی‌های انجام شده بخش‌های مهم این دو پروژه تا پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی کرجی ران با اشاره به پروژه بندرگاه چند منظوره بندرخمیر، بیان کرد: هدف از انجام این پروژه ایجاد کانون مهم صادرات مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی جهت گسترش تجارت دریایی و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در شهر تاریخی بندرخمیر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه الحاق 2700 هکتار از اراضی پسکرانه بندرشهید رجایی را بسیار مهم و حائز است، خاطر نشان کرد: با انجام این اقدام تاکنون بخشی از این اراضی اقدامات تملکی آن به اتمام رسیده و بخش‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/872/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار