کد خبر: ۱۳۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:
اهواز رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی محکوم کردن فتنه توهین به پیامبر و تفرقه‌افکنی بین صفوف مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی قربانی بعد از ظهر امروز با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهاد مردمی است که برای انجام رسالت‌ها و مأموریت‌های خود با بیش از ۲۰ دستگاه و نهاد همکاری دارد، اظهار کرد: همیشه متولی اصلی برنامه‌های هفته وحدت مجمع جهانی تقریب مذاهب بود که امسال با مذاکرات و هماهنگی انجام شده، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همکاری لازم را برای اجرای این برنامه‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر تقارن روز ۱۳ آبان باید برنامه هر دو مناسبت انجام شود، افزود: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی ایران است که سه واقعه مهم تبعید امام راحل در سال ۴۲، کشتار دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی در سال ۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به نحوه اجرای مراسم‌های در موج سوم بیماری فراگیر کرونا اشاره کرد و گفت: دستورالعمل‌هایی با هماهنگی نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما، وزارت کشور و وزارت بهداشت تدوین شد که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مطابق با ستاد ملی کرونا نیز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اجرای مرحله اصلی انتخابات آمریکا در ر وز ۱۳ آبان سال جاری، بیان کرد: موج توهین به پیامبر اکرم (ص) در کشورهای اروپایی را مثل دانمارک، فرانسه و بلژیک داریم که اهمیت و حساسیت برنامه‌ها را در سال جاری افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای رسانه‌های غربی فریب افکار عمومی است، ادامه داد: یکی از عناصر مهم و مورد توجه در دین مبین اسلام برخورد صادقانه با مخاطب است ولی در رسانه‌های غربی برای رسیدن به اهداف خود افکار عمومی را فریب می‌دهند؛ آمریکا هنگام درگیری با موضوع انتخابات همه تلاش خود و همصدایانش را برای رسیدن به هدف خود بسیج می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه کاریکاتور کشیدن از پیامبر (ص) نیز برای رسیدن به اهداف خودشان است، یادآور شد: یکی از برنامه‌های شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی محکوم کردن فتنه توهین به پیامبر و تفرقه‌افکنی بین صفوف مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه ستادهای مختلف برای برگزاری برنامه‌های هفته وحدت و روز ۱۳ آبان تشکیل و جلسات هماهنگی برگزار شد، خبر داد: در شهرستان‌های دارای نوار ساحلی مثل خرمشهر، آبادان، ماهشهر و هندیجان یک زنجیره انسانی نمادین (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) برای محکومیت جریان توهین به پیامبر (ص) و عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی با ترجیح انعکاس شعارها به زبان عربی تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مراسم راهپیمایی قطعاً نداریم چرا که شرایط شیوع ویروس کرونا این اجازه را به ما نمی‌دهد، اضافه کرد: یکسری تجمع‌های مدیریت شده را مصوب کردیم که در صورت هماهنگی با فرمانداری و ائمه جماعات اجرای این برنامه‌ها مجاز است؛ یعنی فراخوان عمومی داده نمی‌شود و نیروهای بسیجی ادارات مختلف به صورت محدود و با زمان کم و در یک فضای باز حضور پیدا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه اصرار بر برگزاری مراسم نداریم و در صورت تشخیص ستاد کرونا هر شهرستان این تجمع محدود نیز برگزار نمی‌شود، گفت: در خصوص مرکز استان نیز در مصلا یک برنامه نمادین مدیریت شده برگزار می‌شود چرا که برای تجلیل از جایگاه پیامبر اکرم (ص) و حماسه ۱۳ آبان باید چنین برنامه‌ای را داشته باشیم.

حجت الاسلام قربانی در پایان با اشاره به استقرار اکیپ‌های پزشکی، تب سنج، توزیع ماسک و نظارت بر چینش جمعیت برای برگزاری این مراسم، بیان کرد: برای شب میلاد پیامبر (ص) نیز برنامه نورافشانی را داریم؛ در شهر اهواز نیز در منطقه یک و دو با همکاری شهرداری انجام می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار