کد خبر: ۱۳۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
گروه استان‌ها- سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم ۱۳آبان با تجمع محدود مردم در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از اراک، با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پیشینه و تاریخ پرمحتوا دارد، در این روز امام(ره) توسط رژیم پهلوی تبعید شدند که سرآغاز نهضت بود و در اوج انقلاب، 13 آبان روز شهادت شهدای دانش‌آموز بود.

وی افزود: روزی که برای دانشجویان انقلابی توطئه و خیانت رژیم آمریکا علیه ملت ایران واضح و آشکار شد به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است؛ این روز نشان‌دهنده استکبارستیزی ملت ایران است و این استکبارستیزی از ارزش‌های بنیادین و اصیل انقلاب اسلامی است به طوری که بخشی از هویت انقلاب اسلامی در استکبارستیزی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: قرآن کریم پس از عبادت خدا به اجتناب از طاغوت، مبارزه با رژیم طاغوت و استکبار تاکید کرده که مشخصه بارز انقلاب اسلامی است و در پاسخ به جوانان درباره ستیز می‌‌توان گفت که ملت‌های آزاده جهان چاره‌ای جز ستیز در مقابل استکبار ندارند و ملتی نیست که از رفتار مسالمت آمیز با استکبار توانسته باشد منابع خود را حفظ کند.

دانشی تصریح کرد: 13 آبان روز ملت‌هایی است که در دام توطئه‌ها و ترفندهای آمریکا گرفتار شدند و این روشن است که چاره‌ای جز ستیز وجود ندارد و اگر زمانی مسلمانان می‌توانستند در واقعه‌ای از جمله صلح حدیبیه با کفار صلح کنند و امام حسن مجتبی(ع) می‌توانستند با دشمنان خود صلح برقرار کنند اما امروز تجاوز و تعدی ظلم و استکبار زورگویان عالم هیچ فرصتی برای گفت‌و‌گو باقی نمی‌گذارد و چاره ای جز ستیز و دفاع جانانه و قهرمانانه وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه‌های 13 آبان در استان گفت: امسال مراسم 13 آبان در بعضی از شهرستان‌ها و مناطقی که ستاد مبارزه با بیماری کرونا مجوز دهد برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: باتوجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در این روز به مناسبت 13 آبان و میلاد پیامبر اکرم(ص) مراسم 13آبان با تجمع محدود مردم در مصلی بیت المقدس شهرستان اراک برگزار می‌شود.

دانشی عنوان کرد: حضور مردم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است و مراسم در مدت زمان کوتاهی برگزار می‌شود که بتوانیم شرایط اجتماعات براساس شیوه‌نامه‌های ستاد مبارزه با کرونا استان را رعایت کنیم.

انتهای پیام/713/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار