کد خبر: ۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
انتظار بر آن است که ذخایر نهایی گندم و غلات دانه درشت درسال۲۰۱۴-۲۰۱۵ درمقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایلنا،آخرین پیش بینی سازمان کشاورزی و خوار وبار جهانی ملل متحد(فائو) از رونق بازار برنج به دنبال افزایش تقاضای کشورهای آسیایی و آفریقایی و البته کاهش تولید خبر می دهد؛ اما براساس بررسی های فائو قیمت گندم به دنبال کاهش تقاضای کشورهایی مانند چین و چند کشور آفریقایی و افزایش تولید این محصول افت خواهد کرد.
 
 میزان تولید گندم و غلات دانه درشت درسال ۲۰۱۴ در مقایسه با آخرین پیش بینی این سازمان بین المللی افزایش می یابد و میزان تولید برنج نیز برهمین رویه کاهش خواهد یافت.
 
برهمین اساس انتظار بر آن است که ذخایر نهایی گندم و غلات دانه درشت درسال۲۰۱۴-۲۰۱۵ درمقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد. عکس این وضعیت در مورد برنج صدق می کند. با گذشت زمان و افزایش اهمیت ذخایر، درصد بیشتری از تولید غلات ذخیره می شود.
 
براساس پیش بینی ها، صادرات گندم اتحادیه اروپا و ایالات متحده درسال۲۰۱۴-۲۰۱۵ به دلیل کاهش تقاضای وارداتی چین و چندین کشور درجنوب صحرای آفریقا با کاهش ۶درصدی (۹میلیون تن) مواجه خواهد شد.
 
تجارت برنج نیز به دلیل افزایش واردات برنج کشورهای خاور نزدیک و آفریقا افزایش خواهد یافت. کشورهای تایلند، ایالات متحده و ویتنام از این فرصت بیشتر استفاده خواهند کرد؛ اما نیازهای داخلی کشور هند، محدودیتی برای توسعه صادرات این کشور ایجاد خواهند کرد.
 
برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم در مقایسه با سال۲۰۱۳، در کشورهای آرژانتین، برزیل، چین، اتحادیه اروپا، هند و فدراسیون روسیه به طور قابل توجهی افزایش یابد و جبرانی برای کاهش تولید این محصول در کشورهای استرالیا، ایالات متحده و مخصوصا کانادا باشد.
 
براساس پیش بینی فائو، ذخایر غلات دانه درشت عمدتا به دلیل تولید بالای ذرت در چین و ایالات متحده بیشتر از سایر محصولات افزایش یابد و با رشد ۱۱درصدی به ۲۴۸میلیون تن برسد. ذخایر گندم نیز احتمالا به طور قابل توجهی افزایش یابد و در نتیجه تولید بالای گندم در آسیا و مخصوصا کشورهای مستقل مشترک المنافع با رشد ۸درصدی به ۱۸۸میلیون تن برسد. چشم انداز کاهش تولید جهانی برنج سال۲۰۱۴ با پیش بینی کاهش ذخایر برنج همراه گشته است.
 
 
 
 
برچسب ها: گندم ، قیمت ، کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار