کد خبر: ۱۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

آزمون اس ای تی چیست ؟


برای ورود به دانشگاه های ترکیه، انگلستان، آمریکا، استرالیا و ... در مقطع لیسانس،آزمون sat برترین آزمونی است که این راه را برای دانش آموزان  فراهم کرده است. آزمون sat اولین بار در سال 1926 توسط یک موسسه خصوصی در آمریکا با نام کالج برد برگزار شد و هدف آن پذیرش دانش آموزان در دانشگه های دولتی و خصوصی کشور های سراسر دنیا است. از طریق این آزمون آمادگی دانشجویان برای تحصیل در دانشکده های مختلف بررسی می شود و دانش آموزان می توانند از این طریق راه خود را برای داشتن آینده ای روشن در رشته و دانشگاه و حتی کشور مقصد مورد هدفشان، داشته باشند.

سوالات این آزمون در اوایل برگزاری آن با مطالب مورد تدریس در مقطع دبیرستان همخوانی نداشت و این امر سبب گیج شدن دانش آموزان می شد، در نهایت در سال 2016 رئیس کالج برد آمریکا، دیوید کلمن اعلام کرد که از این پس مطالب و سوالات آزمون sat از همان مطالبی خواهد بود که دانش آموزان در مقطع دبیرستان فرا می گیرند و بدین ترتیب تمامی دانش آموزان در سراسر دنیا به یک شکل مورد ارزیابی قرار می گیرند. هم اکنون محتوای این آزمون شامل دروس ریاضی و زبان انگلیسی است و از چندین بخش تشکیل شده است. آزمون sat هر سال 4 بار در سال برگزار می شود.

 

آزمون sat

محتوای آزمون sat 


به طور کلی آزمون اس ای تی از سه بخش تشکیل می شود. دو بخش به صورت اصلی و یک بخش نیز به صورت اختیاری است. این آزمون 154 سوال داشته و در مجموع 1600 امتیاز دارد. هم چنین دانش آموزان حدود 3 ساعت و 50 دقیقه فرصت پاسخ گویی به این آزمون را دارند. اما همان طور که گفتیم این آزمون شامل دروس ریاضی و انگلیسی است. در ادامه به طور کلی با محتوا و تعداد سوالات آن آشنا می شویم.

بخش ریاضی

بخش ریاضی دارای 57 سوال، شامل سوالات حل مسئله، تحلیل داده ها، جبر و ریاضیات پیشرفته می باشد و به طور کلی 800 امتیاز دارد. مدت زمان و مهلت پاسخ نیز 80 دقیقه می باشد.

بخش انگلیسی

این بخش شامل قسمت  Reading و   Writing and language  می  باشد که به طور کلی 96 سوال داشته و حدود 100 دقیقه مهلت پاسخگویی دارد. قسمت ریدینگ مربوط به سوالات تکمیل کردن جمله ها، حل تست های مربوط به درک مطلب، بخش از موضوعات و اتفاقات تاریخی، سیاسی، ادبیات ایالت متحده، تاریخ جهان و ... است. قسمت نوشتن و یا رایتینگ نیز سوالاتی در مورد بیان ایده ها و کنوانسیون های انگلیسی از طریق بخش های مربوط به مشاغل، تاریخ، علوم انسانی و ... است.

بخش اختیاری

این بخش اختیاری بوده و 800 امتیاز دارد  و حدود 50 دقیقه مهلت پاسخگویی دارد. امتیاز این بخش برای برخی از دانشگاه ها اهمیت دارد.

مراکز برگزاری آزمون در ترکیه


در کشور ایران هیچ مرکز آزمونی برای آزمون sat وجود ندارد و اکثر دانش آموزان ایرانی در یکی از مراکز کشور ترکیه اقدام به ثبت نام می کنند چرا که این کشور با کشور ایران همسایه است و فاصله کمی دارد. هم چنین ترکیه دارای دانشگاه های برتری است که با دانشگاه های برتر جهان رقابت می کند و از امتیاز علمی و آموزشی بالایی برخوردار است. 
شهر های استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، ارزروم، کنیا و ... شهر هایی در کشور ترکیه هستند که آزمون اس ای تی در آن ها برگزار می شود.


تاریخ برگزاری آزمون اس ای تی در سال 2020 در کشور ترکیه



14 MARCH
3 APRIL
2 MAY
6 JUNE


مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون اس ای تی


با داشتن کارت های اعتباری بین المللی چون ویزا کارت یا مستر کارت می توان به راحتی در این آزمون شرکت کرد. کافی است به سایت کالج برد رفته و اکانت خود را ایجاد کنید سپس مدارک و اطلاعات خود را ارسال کنید. مدارک مورد نیاز شامل فایل عکس 3 در 4 ، آدرس ایمیل، اطلاعات تحصیلی، اطلاعات مربوط به کارت خود که با آن پرداخت را انجام می دهید، آدرس و شماره تلفن و ... است.


هزینه ی ثبت نام در آزمون اس ای تی

هزینه ی ثبت نام در این آزمون برای دانش آموزان آمریکایی 45 دلار و برای دانش آموزان بین المللی 97 دلار می باشد. اگر بخواهید پس از تاریخ مشخص شده اقدام به ثبت نام در آزمون کنید باید مبلغی در حدود 30 الی 50 دلار اضافه تر بپردازید.

هزینه ثبت نام آزمون Satدر کالج توران می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین، همزمان در شهر تهران و آنکارا خود را برای این آزمون آماده کنید. ما قبولی صد درصدی شما را تضمین می کنیم.
برای شرکت در آزمون SAT  و آشنایی با دانشگاه های ترکیه و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. فراموش نکنید که در شرکت در این آزمون باید تمامی تلاش خود را کرده تا بتوانید آینده ای روشن برای خود رقم بزنید. توران پارس پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

برچسب ها: آزمون sat
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار