کد خبر: ۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱
معاون درمان وزارت بهداشت تاکیدکرد: تعرفه ها متناسب با نرخ های واقعی است و جامعه پزشکی هم در اجرای طرح تحول نظام سلامت همکاری خوبی داشته و دارند.
   به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، دکتر محمد آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما تاکیدکرد: هم تعرفه ها متناسب با توازن منابع بیمه ها و هم رویکرد محافظت مالی از بیماران در سال جاری اصلاح شده است که در برخی رشته ها به ۱۴ و ۱۷ درصد وحتی بیشتر هم می رسد.
 
وی افزود: دولت تلاش می کند همزمان با تقویت منابع مالی خدمات پزشکی و درمانی مردم هم از کیفیت خدمات و هم هزینه های مالی رضایت بیشتری داشته باشند .
 
اقاجانی گفت: تعرفه ها متناسب با نرخ های واقعی است و خوشبختانه جامعه پزشکان هم در اجرای طرح توسعه سلامت  همکاری خوبی داشته و دارند.
 
وی افزود: در کتاب ارزش های نسبی سلامت ۲۸ جامعه و تشکل تخصصی پزشکی همکاری داشتند و این همکاری ها همچنان ادامه دارد و برخی رشته های درمانی و  پزشکی که مغفول مانده بود دوباره ارزیابی شد و البته  برای جبران  همه عقب ماندگی ها تا واقعی شدن قیمت ها در همه تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی باید چند سال تلاش کنیم چون در یک سال نمی توان همه این موارد را جبران کرد و باید منابع مالی هم به خوبی ساماندهی شود.
 
آقاجانی تاکیدکرد: افزایش تعرفه ای که در سال جاری داریم به هیچ وجه هزینه مالی برای مردم بویژه در بیمارستان های دولتی نخواهد داشت و سهم بیماران همان ۷ درصد در مناطق شهری و ۳ درصد برای روستاییان است و خوشبختانه در مسیر خوبی قرار داریم.
 
وی گفت: مرجع تصویب تعرفه های درمانی هیئت وزیران است که پیشنهادهای شورای عالی بیمه را بررسی می کند.
 
آقاجانی افزود: هزینه خدمات سرپایی و همچنین ویزیت های بالینی و معاینه های رشته های داخلی در مواردی تا ۱۵ درصد افزایش یافته اما حق العمل ثابت مانده است.
 
معاون وزیر بهداشت گفت : امسال از نظر ما تعادل نسبی در تعرفه ها برقرار است.
 
وی درباره بیمه های تکمیلی نیز اظهارداشت: این نوع بیمه ها تجاری است و امیدواریم با همکاری بیمه های بازرگانی در سال جاری بیمه های تکمیلی به خوبی ساماندهی شود.

برچسب ها: واکنش ، هزینه ، درمانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار