کد خبر: ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
سلطانی فر:
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری کشور در حال حاضر مطلوب نیست، اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، صنعت گردشگری 5 تا 6 میلیارد دلار وارد اقتصاد کشور کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در عرصه گردشگری توسعه اقتصادی همراه با توسعه فرهنگی امکان‌پذیر است.
 
وی در ادامه افزود: عرصه گردشگری ظرفیت‌های زیادی برای تأمین نیازهای مختلف کشور مانند توسعه، رشد، ایجاد اشتغال، مبارزه با رکود و تأمین ارز دارد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت گردشگری کشور مطلوب نیست، اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، ارزآوری از صنعت گردشگری حدود 5 تا 6 میلیارد دلار است، این در حالی است که هزینه پرداختی دولت برای این عرصه حدود 300 میلیارد تومان است.
 
سلطانی‌فر تأکید کرد: در حال حاضر که وضعیت گردشگری کشور مطلوب نیست و با وجود تحریم‌ها، محدودیت‌ها 5 تا 6 میلیارد دلار وارد اقتصاد کشور شده است این در حالی است که هزینه پرداختی دولت برای این عرصه حدود 300 میلیارد تومان است.
 
معاون رئیس جمهور افزود: در مقابل مبلغ پرداختی دولت، حدود 19 تا 20 هزار میلیارد تومان از طریق گردشگران خارجی به اقتصاد کشور تزریق می‌شود.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ظرفیت بخش گردشگری و صنایع دستی خیلی بالاتر از وضعیت موجود است گفت: ما یکی از مهم‌ترین کشورهای دنیا به لحاظ جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، زیارتی، تفریحی، طبیعی و گردشگری سلامت هستیم.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر ما بخش‌های محدودی از سایت‌های فرهنگی و مکان‌ها را مورد استفاده گردشگران قرار داده‌ایم و با این وجود ما در بین کشورهای دنیا در رتبه 15 قرار داریم.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: