کد خبر: ۱۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

رپورتاژ آگهی/ مشاغل امروزی به گونه ای در آمده اند که صاحبان آنها نیاز به یک وب سایت خوب را احساس می کنند. برای داشتن یک کسب و کار موفق، طراحی سایت امری لازم و ضروری محسوب می شود. اما شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که آیا طراحی سایت حرفه ای در کسب درآمد بالا موثر است؟ یک وب سایت خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ یک طراح سایت ماهر چگونه می تواند مخاطبان را جذب کند؟ آیا شرکت های طراحی وب سایت در تعداد بازدیدهای سایت تاثیر گذارند؟

ما می خواهیم در این مقاله شما را با فرآیند طراحی سایت و سوالات پیرامون آن آشنا کنیم.

 

فرآیند طراحی سایت حرفه ای چگونه انجام می شود؟

همانطور که اشاره کردیم طراحی سایت امری مهم و ضروری برای مشاغل پر درآمد امروزی است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ترجیح می دهند که با صرف هزینه و پول هنگفت، سایتی کارآمد و حرفه ای داشته باشند. بسیاری از شرکت های معتبر طراحی سایت به این امر مهم اشتغال دارند. شما می‌توانید با آسودگی خیال کلیه امور را به شرکت طراحی سایت سپرده و از مزایای آن بهره‌ مند شوید.

اما برخی از افراد تمایل دارند که شخصا در زمینه طراحی سایت اقدام کرده و در آن حرفه ای شوند. ما در این مقاله به طور کامل شما را با مراحل طراحی وب سایت آشنا می کنیم.

 

 

تحقیق ، بررسی و جمع آوری اطلاعات اولین گام برای داشتن سایتی پربازدید

در کلیه کارها مهم است که اولین گام چگونه برداشته شود. طراحی سایت برای درک بهتر مخاطبان، در مورد کسب وکار و معرفی بازار هدف، صورت می گیرد. بنابراین باید در مورد اهداف و گروه مخاطبان سایت، تحقیق و بررسی شود. برای طراحی یک سایت خوب باید بدانید که هدف از طراحی و راه اندازی آن چیست و ویژگی های مخاطبان آن چگونه است. جهت طراحی سایت باید بدانید که سایت های رقبا چه ویژگی هایی دارند؟ انتظارات مخاطبان سایت چیست؟ بعد از بررسی تمام نکات لازم، وارد مرحله بعدی شوید.

شناخت و تعریف محدوده هدف دومین گام در جهت طراحی سایت

این مرحله شاید با اهمیت ترین و مشکل ترین مرحله طراحی سایت باشد. زیرا هدف مشتری، که طراحی وب سایت بوده، ممکن است در ابتدای کار به گونه ای باشد که در ادامه مراحل طراحی، تغییر و یا تکامل پیدا کند. شما باید بتوانید یک محدوده برای هدف او مشخص کرده و براساس آن طراحی را انجام دهید.

 

 

طراحی نقشه و قالب بندی سایت گام سوم برای طراحی سایت

سایت مانند یک ساختمان دارای یک اسکلت مشخص است. شما باید بتوانید این اسکلت یا قالب بندی را ترسیم کنید. در این بخش عناصر گرافیکی در کنار هم قرار می گیرند. مثلا ممکن است، سایت شما دارای 4 بخش درباره ما، لینک ها، گالری و تماس ها باشد. در میان این بخش ها، بخش گالری به سه قسمت هنر، عکاسی و سایر تقسیم شود. شما با ایجاد این قالب می توانید ارتباط بین صفحات را مشخص کرده و آنها را ببینید. بهتر است برای درک بیشتر این قالب بندی ها، نقشه را بر روی کاغذ کشیده و سپس به سیستم منتقل کنید. 

تولید محتوا و انتخاب کلمه کلیدی اولیه، مهم ترین مرحله در طراحی سایت

 

تولید محتوا یکی از عناصر مهم برای سایت به شمار می رود. این امر که بعد از طراحی وب نیز ادامه پیدا می کند، باید بر اساس یک کلمه کلیدی اولیه صورت گیرد. اگر در ابتدای کار طراحی وب سایت، کلمه کلیدی مناسبی انتخاب شود در روند کار می تواند بسیار موثر باشد.

 

 

انتخاب عناصر گرافیکی می تواند به پر بازدید شدن سایت شما کمک کند

پس از ایجاد نقشه و ساختار سایت، وارد مرحله طراحی عناصر گرافیکی می شوید. در این مرحله با توجه به اطلاعاتی که از مخاطبان سایت دارید، باید به طراحی گرافیکی آن بپردازید. انتخاب اشکال، رنگ و نام از عناصر تاثیرگذار در ذهن مخاطب است. محتوای گرافیکی در افزایش بازدید و اشتراک گذاری کاربران و همینطور نرخ کلیک آنها موثر است. شما می توانید برای پیدا کردن محتواهای زیبا از سایت های دیگر نیز کمک بگیرید.

آزمایش اولیه مهم ترین بخش قبل از اجرای سایت

باید این مرحله را قبل از تکمیل کار انجام دهید تا از بروز خطاهای مختلف در حین استفاده از سایت جلوگیری شود. با بررسی و تست سایت می توانید انواع خطاها که ممکن است حاصل کدنویسی غلط باشد را شناخته و در صدد رفع آنها برآیید.

 

 

اجرا و طراحی سایت به بهترین حالت ممکن

بعد از یک فرآیند طولانی و طاقت فرسا، نوبت به مرحله پایانی می رسد. البته نباید انتظار داشته باشید که در همان ابتدای کار همه موارد درست و دقیق صورت می گیرد. شما باید با دقت تا انتهای کار را پیش برده و دلسرد نشوید.

با توجه به مواردی که گفته شد، امیدواریم به جواب کلیه سوالات خود دست یافته باشید. همانطور که مشاهده کردید کار یک طراح سایت در پیشبرد اهداف صاحبان سایت بسیار موثر است. پس کار خود را به کاردان ها بسپارید.   

جمع بندی

آیا برای شرکت تازه تاسیس خود نیاز به سایت دارید؟ به دنبال شرکتی می گردید که امور سایت را به خوبی انجام دهد؟ برای انجام کلیه این امور می توانید به سایت iransite.com مراجعه کنید. مجموعه ایران سایت با بهره گیری از کارشناسان حرفه ای و مجرب و داشتن دو دهه تجربه در کلیه امور سایت، شما را راهنمایی می کند. شما می توانید با مشورت با این تیم و سپردن طراحی سایت خود به آنها در صفحه اول گوگل دیده شوید. این گروه سایت شما را با هاست هایی نامحدود ارائه کرده و ریستور آن را در پلن های بالا به طور رایگان انجام می دهد. شما با این شرکت می توانید از طریق تلفن 02188886450 در ارتباط باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار