کد خبر: ۱۳۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
امام جمعه اهل سنت شهر اهل لامرد:
لامرد ـ امام جمعه اهل سنت شهر اهل لامرد گفت: امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که مسلمانان می توانند به بهترین نحو از آن برای فراگیر کردن اسلام استفاده کنند، پیشرفت‌های علمی است.

شیخ ناصر صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت وحدت میان مسلمین اظهار داشت: رمز موفقیت مسلمانان در برابر جبهه کفر، حفظ وحدت و انسجام است و تنها در این صورت است که می‌توان دشمنان اسلام را نا امید کرد.

وی افزود: ملت مسلمان ایران اعم از شیعه و سنی باید در برابر فتنه‌های استکبار بایستند و جبهه واحدی علیه کفر تشکیل دهند و به دنیا بفهمانند که در مقابل دشمنی که شمشیر خود را علیه جهان اسلام از رو بسته، کوتاه نمی آیند و تا تحقق پیشرفت کشورهای اسلامی و فتح بیت المقدس به دست مسلمانان پیش خواهیم رفت.

صمدی عنوان کرد: متأسفانه برخی جنگ‌هایی که میان ملت‌های مسلمان صورت می‌گیرد و باعث برادرکشی نیز شده، فرصتی را برای صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به وجود آورده تا با خیال آسوده به برنامه‌ها و توطئه‌های خود علیه جهان اسلام بپردازد.

مدیر مجتمع علوم قرآنی راشدین شهر اهل شهرستان لامرد اظهار داشت: پروژه‌ای به نام صلح را تعریف کرده‌اند و به ظاهر پرچم اسلام را در دست دارند، اما عملاً، بویی از اسلامیت و انسانیت نبرده‌اند.

وی تاکید کرد: بعضی از دولت‌ها متأسفانه خود را حامل سلام و صلح می‌دانند ولیکن در آینده‌ای نه چندان دور، چهره واقعی و پلید مرتجعانی که به قرآن خدا پشت کرده‌اند، هویدا خواهد شد.

صمدی با اشاره به خیانت‌هایی که دشمنان به کشورهای اسلامی و مسلمانان کرده‌اند، یادآور شد: ما کشورهای مسلمان که علمدار دین هستیم، باید در مقابل فتنه‌های رژیم جعلی که سرزمین‌های اشغالی را به تصاحب خود درآورده، با قاطعیت و جدیت بایستیم.

امام جمعه اهل سنت لامرد ادامه داد: دود فتنه‌ها و برادرکشی هایی که در یمن، سوریه، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی به وجود آمده، به چشم دشمنان خواهد رفت زیرا مسیر هدایت و صلابت برای مسلمین آماده است.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه مبانی اسلامی و توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: بهترین جوابیه را قران کریم، عیله معاندین و دشمنان داده و آن جواب این است که «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ».

صمدی گفت: این آیه حجت را بر تمام آنهایی که به نام آزادی بیان و آزادی اندیشه به مقدسات دین توهین می‌کنند، تمام کرده است.

مدرس مجتمع علوم قرانی راشدین شهر اهل افزود: ما مسلمانان باید با ایمان و عمل صالح، سیمای محمد و آل محمد را در عمل نشان دهیم، نه اینکه ایمان و عمل ما متفاوت باشد و عمل امت محمد (ص)، خود حجتی است تا کسی نتواند و نخواهد نسبت به سیمای حضرت محمد (ص) و امت پیامبر توهین کند و اگر اینگونه باشد هیچ جبهه‌ای نمی‌تواند بر اسلام غالب شود.

وی تاکید کرد: رسالت ما این است که ابتدا وحدت رویه را که ایمان و عمل و تبعیت از قرآن و سنت است را عملی کنیم و اگر در این آئین نامه پیروز شدیم، مسلمانان یکپارچه در کنار هم خواهند بود و هیچکس جرأت توهین کردن را پیدا نخواهد کرد.

صمدی با اشاره به اینکه با تبعیت از قرآن و سنت اجازه نمی‌دهیم دشمن بین ملت‌ها تفرقه بیاندازد، اظهار داشت: اگر مسلمانان دچار تشدّد، تزلزل و دو دستگی شوند، دشمنان قسم خورده در بین جوانان ما رخنه خواهند کرد و موجب اختلاف و شبهات بیشتر در جامعه اسلامی خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت شهر اهل با اشاره به رسالت پیامبر (ص) و اینکه آغاز رسالت پیامبر و تبلیغ دین با علم بوده است، عنوان کرد: مسلمانان دنیا این ظرفیت را دارند که در زمینه صنعت، تکنولوژی، کشاورزی، و علم به پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کنند و از این طریق به فراگیر شدن دین اسلام کمک کنند و با پشتوانه قرآن و اسلام در دنیا حرف اول را در زمینه علم و فناوری بزنیم.

وی با بیان اینکه اسلام از ابتدا منادی علم بوده است، افزود: زمانی که رهبران سایر ادیان بر طبل جاهلیت می‌زدند، مسلمانان به ترویج علم پرداختند و سواد را پسندیده دانستند و امروز باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

صمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که باید قوی باشیم و روی پای خود بایستیم، بیان کرد: ایران اسلامی ظرفیت آن را دارد که در تمام زمینه‌ها خودکفا شود و نباید دستمان را نزد بیگانگان دراز کنیم زیرا در کشور ما ظرفیت‌های بسیاری برای خودکفا شدن وجود دارد.

به گزارش مهر، شهر اهل یکی از شهرهای جنوبی استان فارس است که در ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان لامرد واقع شده و ۷۰ درصد جمعیت آن را اهل تسنن و ۳۰ درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار