کد خبر: ۱۴۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان با اشاره به وضعیت بحرانی رفسنجان از نظر کرونا گفت: این شرایط حاصل رعایت نکردن در مراکز فرآوری پسته و در سطح شهر بوده و زمینه‌ساز موج سوم و طوفانی شدن این موج شد و در حال حاضر با مشکل درمان این بیماران مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی موسوی با اشاره به اینکه متاسفانه در 5 روز گذشته بیشترین آمار فوتی را در سطح دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان داشته‌ایم، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در ماه گذشته هشدار داده بودیم اما متاسفانه جامعه رعایت نکرد و از دو هفته پیش موج شدید افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شروع شد و تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو را از 6 تخت به 20 تخت افزایش دادیم.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان با اشاره به اینکه زمانی که بیمار بدحال زیاد داشته باشیم تعداد موارد فوتی هم افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: داروهای مورد نیاز بیماران کمیاب و گران‌قیمت است و تا به حال نسبت به تهیه آنها اقدام شده است ولی بعضی بیماران بدحال به درمان پاسخ نمی‌دهند و جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: این شرایط حاصل رعایت نکردن در مراکز فرآوری پسته و در سطح شهر بوده و زمینه‌ساز موج سوم و طوفانی شدن این موج شد و در حال حاضر با مشکل درمان این بیماران مواجه هستیم.

موسوی عنوان کرد: در طول هفته گذشته آمار بیماران به بالای۱۵۰ نفر رسیده و ۶ بخش را برای خدمت به این بیماران اختصاص داده‌ایم اما هنوز هم با کمبود جا برای بیماران مواجه هستیم و متاسفانه امکانات ما هم دیگر جوابگوی این حجم بیمار نیست.

وی به فرسودگی یکی از دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن به دلیل مراجعه زیاد  خبر داد و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از کادر درمان به بیماری دچار شده‌اند و درخواست نیرو از بیمارستان‌های دیگر دادیم، اما اگر این موج همچنان ادامه پیدا کند ممکن است به جایی برسیم که دیگر نتوانیم خدمات‌رسانی را ادامه دهیم.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان خاطرنشان کرد:تاکنون بیش از 200 نفر از کارکنان بیمارستان و 50 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/80016/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار