کد خبر: ۱۴۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: مرکز کنترل قیمت‌ کالاهای اساسی با حضور و مشارکت سپاه صاحب‌الامر(عج)، بسیج و سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان قزوین تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، عیسی قبادی در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: زیاده‌خواهی از هیچ فرد یا کاسبی در بازار استان قزوین قابل قبول نیست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نمی‌توانیم افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار را توجیه کنیم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه از وضعیت قیمت کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در بازار رضایت نداریم، اضافه کرد: اتحادیه‌های صنفی باید بیش از گذشته پای کار نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار بیایند چرا که از جنس خود اصناف هستند و با تعامل مثبت می‌توانند زمینه گران‌فروشی در بازار را از بین ببرند.

قبادی با ذکر اینکه فعالان صنفی باید در شرایط فعلی به سود کمتر در فروش اجناس راضی باشند، ادامه داد: با توجه به ورود روغن در چند روز گذشته استان باید به‌سرعت مشکل کمبود روغن مایع در فروشگاه‌های سطح استان برگزار شود و مسئولان و اتحادیه‌های کم‌کار در این حوزه مؤاخذه خواهند شد.

5 گروه بر عرضه ارزاق عمومی نظارت می‌کنند

معاون اقتصادی استاندار در ادامه از ایجاد مرکز کنترل قیمت‌ کالاهای اساسی در بازار استان قزوین خبر داد و گفت: این کارگروه با حضور معاونت اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج)، بسیج، سازمان صمت و سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده و با ورود جدی به بازار کالاهای اساسی بر نحوه تامین اقلام مورد نیاز مردم به صورت روزانه و لحظه‌ای نظارت خواهد کرد.

قبادی افزود: 5 گروه در این مرکز شکل گرفته‌اند که بر عرضه کالاهایی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن، برنج، حبوبات و سایر ارزاق عمومی نظارت می‌کنند. از همه فعالان صنفی استان می‌خواهیم که با مسئولان این مرکز همکاری کنند و بدانند که دستورات آنها در حکم قانون است.

417 تن روغن به استان قزوین اختصاص یافته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشکل کمبود روغن در استان قزوین به تدریج برطرف خواهد شد، گفت: تاکنون 417 تن روغن برای جبران کمبود این محصول به استان قزوین اختصاص پیدا کرده که تا امروز 288 تن از آن میان فروشگاه‌های بزرگ و منتخب سطح استان توزیع شده است.

عزیزالله افضلی اضافه کرد: مابقی سهمیه روغن اختصاص ‌یافته به استان هم به مرور بر مبنای نیاز بازار در مناطقی که کمبود روغن بیشتر است، توزیع خواهد شد. البته میزان سهمیه اختصاص ‌یافته کافی نیست؛ اما می‌تواند نیازهای هفته‌های آینده مردم به روغن در استان را تا حدودی برطرف کند.

وی با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز در استان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت دام زنده کیلویی 3 هزار تومان کاهش یافته، باید قیمت گوشت هر چه زودتر در استان قزوین کاهش یابد و اگر این اتفاق نیفتد، ابتدا اتحادیه قصابان و گوشت‌فروشان و بعد اتاق اصناف مقصر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار