کد خبر: ۱۴۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در کانال تلگرامی اقدام به تبلیغ سایت شرط‌بندی می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در کانال تلگرامی اقدام به تبلیغ سایت شرط‌بندی می‌کرد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: با توجه‌ به بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، فردی با راه‌اندازی کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام ‌به تبلیغ سایت‌شرط‌بندی جهت جذب کاربران ‌کرده‌است که با هماهنگی‌ مقام قضایی اقدامات لازم برای شناسایی گرداننده کانال مورد نظر آغاز شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: طی تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهم مشخص شد وی با انگیزه کسب درآمد مالی دست به چنین کاری زده که در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده قضایی، متهم به همراه مستندات مورد نظر جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان داشت: کاربران توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغ و فعالیت در حوزه قمار و شرط‌بندی اینترنتی جرم محصوب شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

کشف محموله ۱۰ میلیاردی تلفن همراه قاچاق

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان فیروزآباد حین کنترل خودروهای عبوری، سواری پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو، ۳۱۴ دستگاه انواع تلفن همراه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۱۹۸۰ تن نهاده های دامی احتکاری

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف یک هزار و ۹۸۰ تن نهاده های دامی احتکاری از انباری در شهرستان بابل خبر داد و گفت: با کسب خبری مبنی بر احتکار نهاده های دامی در انبار یک شرکت تولیدی در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

سردار مرتضی میرزایی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، انبار احتکار نهاده های دامی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی از این انبار بازدید کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این عملیات بیش از ۱۰۰۰ تن جو به همراه ۷۰۰ تن ذرت و ۲۸۰ تن سویا و انواع خوراک و نهاده های دامی کشف که ارزش اقلام مکشوفه بیش از ۶۴ میلیارد ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به پلمب انبار با حکم قضائی، گفت: در این رابطه متهم به احتکار نهاده های دامی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

اغفال شهروندان با ترفند فروش خودرو

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی در تشریح این خبر اظهار داشت:در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه گر موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیه بیان داشت که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش خودرو زیر قیمت بازار برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکیه درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضی نبوده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

وی افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سوءاستفاده مجرمان سایبری از اپلیکیشن شاد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شگرد جدید مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان با سوءاستفاده از اپلیکیشن شاد خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به افزایش استفاده دانش آموزان و والدین از بسترهای آموزش آنلاین به واسطه شیوع کرونا گفت: استفاده بسترهای آموزش آنلاین نظیر اپلیکیشن شاد با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی در ایام کرونا مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین قرار گرفته و این در حالی است که مجرمان سایبری نیز از این موضوع آگاهی داشته و تلاش می‌کنند از کم اطلاعی و توجه کم شهروندان در هنگام دسترسی به اینگونه برنامه‌ها سوء‌استفاده کنند.

وی افزود: برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم با ایجاد یک اکانت کاربری در اپلیکیشن شاد و سوء‌استفاده از لوگو و عنوان آموزش و پرورش در پروفایل خود به تعدادی از کاربران این اپلیکیشن پیامی جعلی با عنوان خرید اینترنت ارزان قیمت ویژه دانش آموزان ارسال کرده و در آن کاربر را تشویق می‌کند تا برای خرید وارد یک سایت جعلی و فیشینگ شود.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کاربر دریافت کننده پیام نیز به واسطه سوء‌استفاده مجرم از لوگو و عنوان آموزش و پرورش به این پیام اعتماد کرده و اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم خود را در لینک فیشینگ ارسالی وارد می کند که در نهایت حساب بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می گیرد.

کشف انبار لاستیک های احتکار شده

فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف یک انبار لاستیک خودروی سبک در خرم آباد خبر داد و گفت: در راستای مبارزه قاطع پلیس با مفسدان اقتصادی، ماموران کلانتری ۱۸ گلدشت شهرستان خرم آباد پس از رصدهای صورت گرفته موفق به شناسایی یک انبار لاستیک خودرو شدند.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب افزود: پس از هماهنگی های لازم و اخذ مجوزهای قضائی، ماموران در بازرسی انبار مورد نظر یک هزار و ۲۰۰ حلقه لاستیک خودروهای سواری کشف، یک نفر در این رابطه دستگیر و همچنین انبار مذکور پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لاستیک های احتکار شده را هشت میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: عزم پلیس و دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی قاطعانه و بدون اغماض است و مجازات های سنگینی در انتظار آنان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار