کد خبر: ۱۴۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا مدارکی جدید را درباره تناقض‌های موجود در نتیجه تست کرونای سه تن از بازیکنان تیم لاتزیو به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) اعلام کرد که مقامات فوتبال ایتالیا مدارکی را در ارتباط با نتایج تست‌هایی که اخیراً از بازیکنان تیم لاتزیو در زمین تمرینی این تیم (فورملو) برای مشخص شدن ابتلای آنها به ویروس کرونا گرفته شده است، به دست آورده‌اند.

در حالی که تست کرونای تمامی بازیکنان لاتزیو هفته گذشته منفی شد و آنها در سری A به میدان رفتند، تست کرونایی که یوفا از آنها در آستانه مصاف‌شان با زنیت در لیگ قهرمانان گرفت، ابتلای سه نفر از بازیکنان این تیم – چیرو ایموبیله، لوکاس لیوا و توماس استراکوشا – به کرونا را تأیید کرد. همین مسئله سبب نگرانی مسئولان تیم تورینو شد و آنها از مقامات فوتبال ایتالیا خواسته‌اند که درباره صحت و اعتبار تست‌های گرفته شده از بازیکنان لاتزیو پیش از مصاف دو تیم تحقیق کنند.

طبق گزارش آنسا؛ در راستای این تحقیقات مقامات ایتالیایی در خصوص تفاوت در نتیجه تست‌هایی که خود باشگاه از بازیکنانش گرفت و تست‌هایی که در آزمایشگاهی دیگر در شهر رم از آنها گرفته شد، مدارکی را به دست آورده‌اند.

ماجرا زمانی جنجالی شد که آزمایشگاه بیومدیکال کامپوس رم، نتایج همان تست‌هایی که باشگاه لاتزیو در آزمایشگاه آولینو از بازیکنانش گرفته بود را مثبت اعلام کرد. آزمایشگاه بیومدیکال کامپوس هم موضوع را به مقامات بهداشت محلی اطلاع داد و به همین دلیل هم عصر روز گذشته (شنبه) دستور قرنطینه خانگی سه بازیکن لاتزیو صادر شد. آنها قبل از شروع تمرینات، زمین تمرینی را ترک کردند و این در حالی بود که روز یکشنبه هفته پیش پزشکان باشگاه آنها را روبه‌رو شدن با یوونتوس سالم دانسته بود.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی ایتالیا، بازپرسانی از نهادهای قضایی ایتالیا هم به این پرونده ورود کرده‌اند و با مراجعه به زمین تمرینی فورملو و آزمایشگاه فوتورا دیاگنوستیکای آولینو، در حال بررسی این موضوع هستند. در صورتی که مشخص شود لاتزیو در این میان مرتکب تخلف شده یا با علم به مبتلا بودن بازیکنانش مجوز رفتن آنها به میدان را صادر کرده، عواقب سختی در انتظار این باشگاه خواهد بود.

در همین حال، این مجرا سبب شده است که درخواست‌های زیادی از سازمان لیگ سری A و فدراسیون فوتبال ایتالیا برای یکپارچه و متمرکز کردن روند تست‌گیری یا یکسان‌سازی معیارها برای مثبت یا منفی دانستن تست کرونای بازیکنان صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبال ، سری A ، لاتزیو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار