کد خبر: ۱۴۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ترامپ در حالی شکست خورده است که اکنون به عنوان یک قاتل دستش آغشته به خون سردار سلیمانی چهره محبوب ایرانی ها است، ترامپ در حالی شکست خورده که بیشترین حمایت ها را از رژیم صهیونیستی انجام داده است و بسیاری از حاکمان کشورهای عربی را مجبور به عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس کرده اتفاقی که مورد نفرت ملت های مسلمان منطقه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ در حالی شکست خورده است که بیشترین حد نژادپرستی و تحقیر سیاه پوستان در ایالات متحده آمریکا را رقم زده است، ترامپ در حالی شکسته خورده است که از پیمان های بین المللی و از بخشی از پروتکل های پذیرفته شده جهانی خارج شده است، ترامپ در حالی شکست خورده که بر خلاف موازین بین المللی، بر خلاف عرف دیپلماتیک و بر خلاف اخلاق سیاسی یک جانبه از برجام خارج شده است.

افول ایالات متحده آمریکا در دوران ترامپ شدت گرفت

وی بیان کرد: ترامپ در حالی شکست خورده است که یکجانبه گرایی را در سطح سازمان های بین المللی و نیز حضور در مناطق مختلف جهان از جمله غرب، شرق، جنوب شرق و جنوب غرب آسیا رقم زده است، همه این ها نشان می دهد که افول ایالات متحده آمریکا در دوران ترامپ شدت گرفته است و اکنون حاکمان پشت پرده و کسانی که در عرصه قدرت و ثروت در ایالات متحده آمریکا دست اندر کار هستند به دنبال جلوگیری از فروپاشی سریع و انحطاط تمام عیار ایالات متحده آمریکا بوده اند.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین در چنین حالتی تصمیم گرفته اند تا ترامپ بیش از این جنایت، نقض حقوق بشر و نابود کردن وجهه ایالات متحده آمریکا را انجام ندهد، اما ترامپ نتیجه انتخابات 2020 را نپذیرفته و همچنان بر طبل دیکتاتوری بین المللی می کوبد.

مقتدایی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ماه های پایانی ریاست جمهوری ترامپ اظهار داشت: به نظر می رسد ماه های باقی مانده از دوران ریاست جمهوری ترامپ، ماه های شدت گرفتن تناقض های رفتاری آمریکا در عرصه های مختلف و اختلاف فاحش ادعاهای آمریکا با واقعیت های موجود رفتاری آمریکا باشد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری با شناخت عمیق از حوزه روابط بین المللی و مباحث تئوریک مرتبط با سیاست در غرب و اسلام، پیش بینی کاملا دقیقی ارائه کردند و شدت گرفتن افول آمریکا و انحطاط کشور و سرازیر شدن فواره کشور آمریکا در عرصه سیاست را مطرح کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد آمریکا در کوتاه مدت نفوذ خود در مناطق جهان را از دست می دهد و در میان مدت دچار فروپاشی خواهد شد و همین الان دیگر آمریکا رهبر جهان غرب هم نیست./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار