کد خبر: ۱۴۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
هشدار رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان:
رفسنجان-رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان با اشاره به ابتلای ۲۰۰ نفر از کارکنان این بیمارستان به کرونا گفت: اگر این موج همچنان ادامه پیدا کند ممکن است نتوانیم خدمات رسانی را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان رفسنجان از ابتدای شیوع کرونا همچنان با این ویروس مرگبار دست به گریبان است و راهکار گذر بی خطر از این گذرگاه شستن دستان، پرهیز از آمد و شدهای غیر ضروری و بهره‌گیری از ماسک است.

وی بر اهمیت سلامت کارکنان به ویژه تیم‌های درمانی تاکید کرد و نقش آنان را در ارائه خدمات مناسب و با کیفیت ارزشمند خواند و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند و ۵۰ نفر از کادر درمان در استعلاجی به سر می‌برند.

موسوی افزود: علی رغم اینکه در ماه گذشته هشدار داده بودیم اما متأسفانه جامعه رعایت نکردند و در پنج روز گذشته بیشترین آمار فوتی را داشته ایم.

با کمبود جا برای بیماران مواجه هستیم

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان تصریح کرد: متأسفانه تعداد زیادی از کادر درمان به بیماری دچار شده و در استراحت به سر می‌برند و در خواست نیرو از بیمارستان‌های دیگر داده ایم که به کمک ما آمده اند و با توجه به اینکه از دو هفته پیش موج شدید افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شروع شد، تعداد تخت‌های آی سی یو را از ۶ تخت به ۲۰ تخت افزایش دادیم.

موسوی توضیح داد: این شرایط حاصل رعایت نکردن در ضبط‌های پسته و در سطح شهر بود و زمینه ساز موج سوم و طوفانی شدن این موج شد و همین موضوع سبب شد در حال حاضر با مشکل درمان این بیماران مواجه شویم.

وی اظهار کرد: متأسفانه امکانات ما هم دیگر جواب گو ی این حجم بیمار نیست و اگر این موج همچنان ادامه پیدا کند ممکن است به جایی برسیم که نتوانیم خدمات رسانی را ادامه دهیم.

موسوی ادامه داد: هر بیمار کرونا نسبت به بیماران دیگر چندین برابر برای بیمارستان کار می‌برد، پرسنل ما باید لباس‌های حفاظتی بپوشند و چون این بیماران همراهی ندارند کار همراهی بیمار را هم انجام دهند.

موسوی ابراز داشت: وقتی بیمار بدحال زیاد داشته باشیم تعداد موارد فوتی هم افزایش پیدا خواهد کرد، داروهای مورد نیاز بیماران کمیاب و گران قیمت می‌باشد و تا به حال نسبت به تهیه آنها اقدام شده است ولی بعضی بیماران بد حال به درمان پاسخ نداده و جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان اظهار کرد: در طول هفته گذشته آمار بیماران به بالای ۱۵۰ نفر رسیده و ۶ بخش شامل اورژانس تنفسی دو بخش آی سی یو (آی سی یو ۱ و بیمارستان بحران شهدای صنعت مس) بخش اطفال و دو بخش داخلی را برای خدمت به این بیماران اختصاص داده ایم ولی هنوز هم با کمبود جا برای بیماران مواجه هستیم و دستگاه‌های سی تی اسکن به دلیل مراجعه زیاد، یک قطعه از دستگاه سوخته و از مدار خارج شده اند.

موسوی افزود: از همشهریان صمیمانه درخواست می‌کنیم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی گرفته و در اولویت خود قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار