کد خبر: ۱۴۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: امسال بیش از 740میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی به منظور خرید ادوات و ماشین‌آلات در این شهرستان جذب شد.

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امسال  بیش از 740میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به منظور خرید ادوات و ماشین‌آلات در این شهرستان جذب شد.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات برای خرید 45 دستگاه تراکتور برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش‌های زراعت و باغبانی تخصیص داده شده است، گفت: این اعتبارات از محل  خط اعتباری 8 مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید انواع تراکتور، ادوات و ماشین‌های کشاورزی پرداخت می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی گچساران  افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته برای نوسازی تراکتورها و ماشین‌آلات فرسوده و تکمیل ادوات و دنباله‌بندها در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استفاده کنند.

پورالحسینی با بیان اینکه در حال حاضر 280 تراکتور در بخش کشاورزی فعالیت دارند، عنوان کرد:  برخی از این ماشین آلات فرسوده هستند و به دلیل فرسودگی کارآیی لازم را ندارند لذا نیازمند نوسازی و استفاده از ماشین‌آلات جدید در برخی از بخش‌ها هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد ، 20درصد سهم آورده و3 درصد یارانه از سوی دولت و بازپرداخت ۵ ساله به صورت اقساط  سالیانه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان و بهره‌برداران متقاضی  با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه مدارک مربوطه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان سالجاری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس،  سال زراعی (98-99) 159 هزار 952 تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

35 هزار هکتار زمین قابل کشت  در شهرستان گچساران وجود دارد که 2هزار 200 هکتار آن باغات از جمله باغ لیمو،نارنگی و پرتقال است.

اقتصاد هشت هزار نفر از مردم این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/82031

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار