کد خبر: ۱۴۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد؛
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش از اعزام امام جماعت برای مدارس و اعزام مبلغین ثابت در هر مدرسه تحت عنوان طرح امین را خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حاجیان زاده در نشست کمیته همکاری‌های استان مرکزی که در دفتر آیت‌الله دری نجف‌آبادی به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: خوشبختانه در تربیت نیروی انسانی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان بهره می‌بریم و چندین دوره مختلف آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با مشارکت محتوایی و تولید محتوا از طرف حوزه‌ها شکل‌گرفته است. همچنین رشته‌های تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه ایجاد شده و طلابی که علاقه‌مند هستند و امکان حضور در کلاس را دارند زیر نظر حوزه با هماهنگی دانشگاه فرهنگیان آماده حضور در بدنه آموزش‌وپرورش می‌شوند.

حاجیان زاده گفت: در راه‌اندازی مدارس وابسته به حوزه‌ها تلاش شده که شرایطی فراهم شود رشته علوم و معارف اسلامی از طرف حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود که در جایگاه مدارس پیش حوزوی می‌شود از این مدارس نام برد. حتی مدارس دیگری مانند دبستان یا پیش‌دبستانی وابسته به حوزه که مدیریت و برنامه‌های آن را حوزه علمیه براساس چارچوب و ضوابط و قوانین آموزش و پرورش تنظیم کنند شکل می‌گیرد.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش باب مدرسه داری را برای حوزه‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات بازکرده است، افزود: در اعزام مبلغ و اجرای برنامه تبلیغی از ظرفیت حوزه‌های خواهران استفاده‌های بسیار خوبی می‌شود و بانوان مبلغ برای اعزام به مدارس دخترانه سازمان‌دهی می‌شوند، امروز شاهد این هستیم که فعالیت‌های حوزوی در مدارس دخترانه و پسرانه با تفکیک جنسیتی توسط مبلغین شکل‌گرفته و در اعزام مبلغین، اعزام‌های مناسبتی داریم.

وی ادامه داد: اعزام امام جماعت برای مدارس و اعزام مبلغین ثابت در هر مدرسه تحت عنوان طرح امین را در دستور کارداریم. علی‌رغم اینکه تعداد مدارسی که تحت پوشش قرار می‌دهیم، فراگیر نیست و ما امروز از ۱۱۷ هزار مدرسه توانستیم ۴۵۰۰ مدرسه را تحت پوشش قرار دهیم، اما کیفیت کار و اثرگذاری کار بسیار بالا است.

وی گفت: امروز با توجه به وضعیت کرونا که دانش آموزان کمتر در مدارس حضور دارند و آموزش‌ها به شکل مجازی است، عمدتاً آموزش اولویت پیداکرده که دانش آموزان از درس عقب نیفتند و به همین دلیل ضرورت کار تربیتی و حضور روحانیون بسیار بیشتر شده است، که البته حضور روحانیون نیز از طریق فضای مجازی ساماندهی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار