کد خبر: ۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
با وجود اینکه نرخ سود جدید بانکی قرار است از فردا سه شنبه در شبکه بانکی کشور اجرایی شود، اما هنوز این نرخ به شعب بانک‌ها ابلاغ نشده است.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، براساس تصمیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قرار است نرخ‌های جدید سود بانکی از فردا سه شنبه ۱۵ فروردین ماه در شبکه بانکی کشور اجرایی شود اما با این وجود بررسی‌های میدانی حاکی از این است که هنوز نرخ‌های جدید به شعب بانک‌ها ابلاغ نشده است.
 
این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که مصوبات جلسه روز سه شنبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی از ۱۵ اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.
 
در عین حال، ولی الله سیف مطرح کرده بود که بخشنامه نرخ‌های جدید سود بانکی توسط بانک مرکزی از روز چهارشنبه هفته گذشته ( روز بعد از تصویب شورا) ابلاغ خواهد شد و از روز ۱۵ اردیبهشت لازم الاجرا است.
 
براساس مصوبه شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود سپرده‌های بانکی (یکساله) ۲۰ درصد، نرخ سود تسهیلات مشارکتی ۲۴ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای ۲۱ درصد، نرخ سود اوراق مشارکت ۲۱ درصد، نرخ سود تسهیلات لیزینگ ۲۱ درصد، نرخ سود تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز ۱۴ درصد و از محل اوراق حق تقدم ۱۶ درصد و نرخ سود تسهیلات مسکن مهر درخصوص قراردادهاي جديد ۱۱ درصد شده است.
 
براساس مصوبه شورا نرخ سود سپرده های بانکی با کاهش ۲ درصدی از ۲۲ به ۲۰ درصد کاهش یافت. نرخ سود عقود مشارکتی که پیش از این ۲۸ درصد بوده است، با ۴ درصد کاهش همراه شد و نرخ سود عقود مبادله ای با کاهش یک درصدی از ۲۲ به ۲۱ درصد رسید.
برچسب ها: سود ، بانکی ، نرخ
نام:
ایمیل:
* نظر: