کد خبر: ۱۴۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
گروه استان‌ها- کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش ۱۰ درجه‌ای بیشینه دمای استان از فردا خبر داد و گفت: آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

زهرا سیدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده اظهار داشت: روز گذشته براساس نقشه‌ها هشدار سطح زرد صادر شد ولی امروز با قوی شدن سیستم، هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی بر روی استان صادر شد.

وی افزود: امروز سیستم حاکم بر استان ضعیف است و انتظار بارش آن چنانی به ویژه در بخش‌های جنوبی و مرکزی وجود ندارد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه تا جمعه سیستم بارشی در استان فعال خواهد شد گفت: بارش باران، رگبار، رعد و برق، مه آلودگی و در مناطق کوهستانی بارش برف  پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: سیستم بارشی بر بیشتر مناطق استان اصفهان فعال است و در نواحی جنوبی با شدت بیشتری انتظار می‌رود و بر همین اساس آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به ویژه در جنوب و شرق استان، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی و امکان آسیب به محصولات کشاورزی و دامی وجود دارد.

سیدان تصریح کرد: به همین منظور توصیه به خروج دام‌ها از مراتع به ویژه در جنوب استان، خودداری از صعود به ارتفاعات، حفظ فاصله از حریم رودخانه و مسیل‌ها به ویژه مناطق جنوبی و شرقی، استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم کشاورزی و دامداری می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما در استان اظهار داشت: تا 10 درجه کاهش بیشینه دما تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود و از روز یکشنبه شاهد کاهش دمای کمینه نیز خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشینه دمای اصفهان 19 و کمینه 6 درجه سانتیگراد  و گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با 24 درجه و سردترین بویین میاندشت با صفر درجه گزارش شده است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش متعلق به سمیرم با 8 و نیم میلی‌متر بوده و چادگان، داران، فریدون‌شهر و شهرضا بارش زیر یک میلی‌متر و دهاقان هم 2 میلی‌متر بارش گزارش شده است.

انتهای پیام/166/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار