کد خبر: ۱۴۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اظهارنظر برخی از جریانات سیاسی داخل کشور در خصوص نتایج انتخابات آمریکا گفت: عهدشکنی آمریکا نسبت به تعهدات خود مهم‌ترین موضوعی است که در حوزه بین‌المللی وجود دارد و این عهدشکنی در ماه‌های آخر ریاست جمهوری اوباما آغاز شد اما از بخت بد ترامپ به نام او تمام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی هدایتی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به انتخابات آمریکا به‌عنوان یکی از مسائل جهانی اظهار کرد: متأسفانه غفلت‌هایی در اظهارنظرهای برخی از جریانات سیاسی داخلی مشاهده می‌شود که برخی از این غفلت‌ها نشان‌دهنده از عدم فهم و درک تاریخ سیاسی و بین‌المللی دنیاست.

وی با بیان اینکه رفتار آمریکا در حوزه بین‌المللی مستمر بوده و با تغییر روسای جمهور تفاوتی ایجاد نمی‌شود، افزود: با هر تغییری در فضای داخلی آمریکا، نباید منتظر تحول در رفتار بین‌المللی این کشور بود چراکه آن‌ها در رفتار بین‌المللی استمرار دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اظهارنظر برخی از جریانات سیاسی داخل کشور در خصوص نتایج انتخابات آمریکا تصریح کرد: عهدشکنی آمریکا نسبت به تعهدات خود مهم‌ترین موضوعی است که در حوزه بین‌المللی وجود دارد و این عهدشکنی در ماه‌های آخر ریاست جمهوری اوباما آغاز شد اما از بخت بد ترامپ به نام او تمام‌شده که متأسفانه برخی جریانات داخلی عهدشکنی دوران اوباما را یاد نمی‌کنند. 

این کارشناس مسائل سیاسی با تعجب از اینکه برخی‌ از جریانات داخلی که تغییر ریاست جمهوری را نویدبخش اتفاقات جدید می‌دانند و تاریخ را فراموش کردند، گفت: متأسفانه برخی جریانات سیاسی تبدیل به بنگاه‌های سیاسی شده و ادبیاتی تولید می‌کند که گویا در دنیا چه اتفاقی افتاده و برای این تحول سر و دست می‌شکنند که باید نام او را تحول شکننده نامید.

جدای با بیان اینکه تاریخ با ما سخن می‌گوید اما بازهم برخی جریانات سیاسی با دیدن این‌همه بدعهدی روی آن‌ها دوباره حساب باز کردند، افزود: چگونه می‌توان روی آینده ملتی که از ظرفیت‌های داخلی خود توانسته در چهل سال استوار بماند چنین نتایجی‌های نامربوط و سطحی را گرفت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه انگار یک جریان نابلد عمدتاً در حال تحریف واقعیت تحریم‌ها هستند  تا مسائل سیاسی ایران را  وارونه جلوه دهند، تصریح کرد: آنچه در اختیار واقعیت‌های سیاسی و حکومتی ماست فرمایش خردورزانه رهبری است که در ابتدای امر فرمودند سیاست ما مشخص است و طرف مقابل حدی برای خواسته‌های خود نمی‌داند و برای چنین طرفی یک مذاکره کافی و نیازی به مذاکره جدید نبوده و بازگشت تعهدات آمریکا در قبال ایران تنها راه خواهد بود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار