کد خبر: ۱۴۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
سعدالله زارعی:
سعدالله زارعی در مراسم رونمایی از پوستر و نشانواره مجموعه مستند هشت قسمتی «سوریه، پرونده یک بحران» گفت: این مستند برای اولین‌بار رخدادهای سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود را به تصویر کشیده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل و نویسنده روزنامه کیهان درباره مجموعه مستند «سوریه، پرونده یک بحران» افزود: البته در این مستند ارجاعاتی به پیش از بحران هم شده است، اما عمده کار در رابطه با بحران سوریه است.
وی با تأکید بر اینکه در سوریه برخلاف دیگر کشورهای عربی روح آرمان‌گرایی وجود دارد، گفت: در سوریه روحی حماسی، آرمان‌گرایانه و افتخارآمیز به‌واسطه مقابله با اسرائیل وجود دارد که در بسیاری از کشورهای عربی نیست. البته همچون همه جوامع، این مسئله هم وجود دارد که مردم در خیابان بیایند و اعتراضی بکنند، اتفاقی عمومی در منطقه غرب آسیا و به‌ویژه جهان عرب است.
در ادامه مراسم محسن یزدی مدیر شبکه مستند گفت: قصد ما در تولید «سوریه، پرونده یک بحران» این بود که مخاطب ابتدا بفهمد ماجرا چه هست؛ چراکه همواره آثار مختلفی را در رابطه با سوریه تولید کرده‌ایم که مخاطب از اصل و فرع ماجرا اطلاع ندارد.
گفتنی است، مستند «سوریه پرونده یک بحران» به کارگردانی سیاوش سرمدی، پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار