کد خبر: ۱۴۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
بیرجند- معاون دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ساختمان‌های نیمه ساز و در حال تخریب در بافت فرسوده بیرجند جرم خیز شده است، گفت: اخطار به مالکان برای تعیین تکلیف از وظایف شهرداری است.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه ساختمان‌های نیمه‌ساز و یا در حال تخریب در بافت قدیمی و حاشیه شهر بیرجند تبدیل به محلی برای تجمع بزهکاران و وقوع بزه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه این موضوع موجب نارضایتی اهالی آن مناطق را نیز به وجود آورده است، بیان‌کرد: چندی پیش در جلسه‌ای در دادگستری استان تصمیم گرفته شده که شهرداری به مالکان این ساختمان‌های نیمه تمام اخطار بدهد.

اخطار به مالکان وظیفه شهرداری است

وحدانی‌نیا گفت: بعد از اخطار شهرداری در صورت بی توجهی مالک به موضوع جهت تکمیل ساختمان، شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به تخریب این بناهای نیمه ساز اقدام کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه میزان اجرایی شدن این تصمیم اظهار کرد: از شهرداری درخواست گزارش در این زمینه داشته‌ایم ولی جزئیات دقیق موضوع و میزان اجرایی شدن این تصمیم را باید از مسئولین امر از شهرداری بیرجند پرس و جو کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته این موضوع فقط به ساختمان‌هایی با مالکیت خصوصی برنمی‌گردد.

پای بناهای موقوفی و تاریخی هم درمیان است

وحدانی‌نیا ادامه‌داد: در مواردی ساختمان‌های قدیمی، بلااستفاده و گاه در حال تخریبی که ماهیت میراث فرهنگی دارند نیز تبدیل به محلی برای وقوع بزه می‌شوند که در این زمینه نیز میراث فرهنگی مکلف به بهسازی این ساختمان‌ها در راستای جلوگیری از این ناهنجاری‌ها است.

وی افزود: همین مسئله گاه پیرامون بناهایی با ماهیت موقوفه نیز وجود دارد که در این زمینه نیز اوقاف و امور خیریه باید وظایف خود را انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: چنین بناهای نیمه‌سازی را می‌توان در محدوده خیابان شهید منتظری، شهید مطهری، خیابان انقلاب و خیابان ۱۷ شهریور بیرجند مشاهد کرد که برای مردم شریف آن مناطق نیز نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم در بافت قدیمی شهر نیازمند همت و عزم همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی است، یادآور شد: اگر همه دستگاه‌ها خود را موظف به اجرای تصمیمات گرفته شده در جلسات کنند بی‌شک گام‌های مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم برداشته خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار