کد خبر: ۱۴۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
شهید «علی قویدل»:
شهید «علی قویدل» در وصیت‌نامه خود خطاب به پدرش می‌نویسد: شما را به تقوای الهی و انجام فرائض دینی توصیه می‌کنم و با اینکه نباید بنده بگویم چون نمازم را در وهله اول از شما یاد گرفتم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی قویدل» در 11 فروردین‌ماه 1340 در شهرستان سراب آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از حمله نیروهای رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و مدتی پس از نبرد با دشمنان اسلام، سرانجام در تاریخ 22 اسفندماه 1363 در جزیره مجنون به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

از همان اول کودکی به دین اسلام و قرآن و کشورش عشق می‌ورزید. از طفولیت به نماز خواندن و قرآن خواندن بویژه با صوت قرائت کردن روی آورد با اینکه این فرضیات را از پدر گرامی و بزرگان خود آموخته بود ولی این را وظیفه خود می‌دید که همه را امر به معروف و نهی از منکر کند و آنان را هر چه بیشتر به دین اسلام نزدیک‌تر سازد.

احترام به برادران بزرگ و پدر و مادر از خصوصیات بارز اخلاقی شهید والامقام بود و قانون را فقط قانون الله می‌دانست و بس.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

آری باید دانست که نزد خدا بودن کار هر انسانی نیست و برای رسیدن به این مقام بلند عمل می‌خواهد و آن هم عملی چون جهاد در راه خداوند بزرگ، خداوندی که هر چه داریم از اوست.

پدر بزرگوارم، پس از حمد و ستایش خداوند بزرگ از آن‌جایی که قرآن می‌فرماید گرامی‌ترین شما نزد خداوند تقواترین شماست. لذا شما را به تقوای الهی و انجام فرائض دینی توصیه می‌کنم و با اینکه نباید بنده بگویم چون نمازم را در وهله اول از شما یاد گرفتم.

لذا بر خود وظیفه دیدم یادآوری نمایم و امید است در این مورد جدی باشید، همانطوری که تا به حال بودید. دوم اینکه باری پدرجان اگر بنده توفیق شهادت در راه خدا را یافتم صبر و تحمل کن و بدان که ان‌الله مع‌الصابرین و ما هم نزد خدا هستیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار