دراین باره نیز بارها رسانهها و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به موضع گیری پرداخته و نسبت به این روند انتقاداتی را مطرح کرده بودند. اما به تازگی ایرانسل نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده و شیوههای اطلاع رسانی خود درباره زمان پایان بستهها را متنوعتر درنظر گرفته است.
روابط عمومی ایرانسل روز گذشته اعلام کرد درحال حاضر پایان اعتبار حجمی و یا زمانی بستههای اینترنت همراه از طریق پیامک به مشترکین سیمکارتهای دائمی و اعتباری اطلاع رسانی میشود. براین اساس، رو به اتمام بودن حجم بستههای اینترنت همراه ایرانسل برای کاربران خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و چهار، از طریق پیامک طی دو نوبت به مشترک اطلاع رسانی میشود.
همچنین آغاز محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه مشترکین سیمکارتهای دائمی بر اساس "تعرفه مصرف آزاد" هم طی پیامکی به اطلاع این دسته از مشترکین میرسد.
ضمن آنکه میزان باقی مانده اعتبار حجمی و زمانی بستههای اینترنت همراه ایرانسل، از طریق نرم افزار کاربردی "ایرانسل من" به صورت در لحظه برای مشترکین سیمکارتهای دائمی و اعتباری قابل مشاهده است.
کنترل مصرف و شارژ حساب، تغییر طرح تعرفه، شارژ حساب، دریافت و پرداخت صورت حساب، فعالسازی بستههای افزایشی و ثبت و بازبینی رخدادها از جمله کاربردهای این اپلیکیشن که برای کاربران گوشیهای مبتنی بر پلتفرم آندروید، iOS و جاوا عرضه شده، است.
اطلاع از میزان اعتبار زمانی و حجمی بستههای اینترنت همراه ایرانسل از طریق شماره گیری کددستوری #4*1*555* نیز در هر لحظه برای مشترکین سیمکارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل مقدور است. همچنین مشاهده باقی مانده اعتبار حجمی تمامی بستههای افزایشی و ترکیبی اینترنت با شماره گیری کددستوری #10*141* برای مشترکین سیمکارتهای اعتباری ممکن است.
اطلاعات بیشتر درباره خدمات و تنظیمات لازم برای استفاده از بستر اینترنت همراه مبتنی بر نسل 2، 3 و 4، تعرفهها و بستههای افزایشی اینترنت همراه، بررسی قابلیت 3G و 4G گوشی، مناطق تحت پوشش و مودمهای ایرانسل از طریق نشانی اینترنتی irancell.ir/internet قابل مشاهده است.
بنا بر این گزارش،در حال حاضر شبکه 3G ایرانسل در بیش از 270 شهر و شبکه 4G/LTE ایرانسل در بیش از 60 شهر کشور راهاندازی شده است.