کد خبر: ۱۴۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
در این گزارش توصیه‌هایی درباره نحوه احیای دوباره برجام، امنیت و تنش‌زدایی منطقه‌ای و حمایت از جامعه مدنی و تماس‌های مردم با مردم به دولت آتی جوبایدن درباره نحوه تعامل با ایران ارایه شده است.

اندیشکده شورای آتلانتیک در ایالات متحده آمریکا به همراه اندیشکده "شبکه رهبری اروپایی" گزارشی مشترک حاوی راهکارهایی برای نحوه تعامل دولت آینده آمریکا با ایران ارایه کرده‌اند.توصیه‌های مشترک آمریکایی - اروپایی به دولت بایدن برای نحوه تعامل با ایران

به گزارش عصرایران، در این گزارش راهبردی بر ضرورت همکاری نزدیک دوباره ایالات متحده آمریکا و اروپا در تعامل با ایران و حفظ برجام تاکید شده است.

این گزارش که در دو نسخه فارسی و انگلیسی تهیه شده توسط 3 تن از اعضای ارشد شورای روابط خارجی آمریکا، شورای آتلانتیک و "شبکه رهبری اروپایی" (ELN) یعنی "الی گرانمایه " تحلیلگر ارشد و قائم مقام برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در اندیشکده "شورای روابط خارجی اروپا" ، "باربارا اسلاوین" مدیربرنامه "آینده ایران" در اندیشکده شورای آتلانتیک و "سهیل شاه " پژوهشگر "شبکه رهبری اروپا" تحت عنوان" بازبینی راهبرد فراآتلانتیک در مورد ایران" تهیه و تدوین شده است.

در این گزارش با تاکید بر نقش کشورهای اروپایی در زنده نگه داشتن برجام و مسیر دیپلماسی با ایران طی ماه‌های آتی و تا زمان استقرار دولت بایدن در کاخ سفید، آمده است:" . با توجه به غلیان سیاست در هر دو کشور ایران و آمریکا به دلیل انتخابات ، هدف از این توصیه ها پرتو افکندن بر نقشی است که اروپا می‌تواند در کمک به حفظ برجام، ترویج صلح و توسعه منطقه ای و تقویت تماس های رودر رو و مردمی با ایران ایفا کند. مجموعه این ها، یک دستور کار دیپلماتیک فراآتلانتیکی است که از طریق آن آمریکا و متحدان اروپایی اش می توانند پرونده هسته‌ای را تثبیت کنند و سپس با تکیه بر شتاب دیپلماتیک ناشی از آن، به نگرانی های دیگر در مورد ایران بپردازند."

در این گزارش توصیه‌هایی برای احیای دوباره برجام، امنیت و تنش‌زدایی منطقه‌ای، حمایت از جامعه مدنی و تماس‌های مردم با مردم  به دولت آتی جوبایدن و دولت‌های اروپایی درباره نحوه همکاری مشترک و تعامل با ایران ارایه شده است.

متن کامل این گزارش به فارسی در اینجا قابل دسترس است.

 

برچسب ها: برجام ، دولت بایدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار