کد خبر: ۱۴۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
موسسه آموزش عالی آزاد بهار اطلاعیه پذیرش برای دوره های MBA و DBA را منتشر کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار اولین مرکز تخصصی MBA و DBA در ایران برگزار می‌کند؛

۱۵۶ مین دوره MBA و گرایش‌های تخصصی

۷۲ مین دوره DBA و گرایش‌های تخصصی

۳ مین دوره post DBA‌

دوره MBA چیست؟

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration به معنی مهارت در مدیریت کسب‌وکار است؛ اما در اصطلاح، معنای وسیع‌تری دارد؛ دوره‌ای آموزشی و کاربردی است که مجموعه گسترده‌ای از دانش‌ها و مهارت‌های فردی و سازمانی را برای مدیرت سازمان‌ها و پیشبرد کسب‌وکار در نظر می‌گیرد.

این دوره شاید شناخته‌شده‌ترین دوره تحصیلات تکمیلی در دنیاست که حاوی برنامه‌ای حرفه‌ای برای افرادی است که به کارآفرینی، کسب‌وکار، تجارت یا مدیریت مشغول‌اند.

هدف اصلی آن توانمندسازی هرچه بیشتر افراد برای سمت‌ها و شغل‌های پرمسئولیت، به‌ویژه شغل‌های مدیریتی است.

این درست است که دانش‌آموخته‌ی این رشته به توانایی‌های مدیریتی مجهز شده، اما از این توانایی می‌توان در تمام عرصه‌های غیرمدیریتی بهره برد و آشکارا، هر فرد، در هر موقعیتی این امکان را دارد که از مهارت‌های خود برای افزایش بهره‌وری کار، بهبود سبک زندگی و تغییر نگرش‌های ذهنی خویش استفاده کند.

افراد در طی این دوره، با تدوین و اجرای استراتژی، مدیریت اثربخش منابع انسانی، فنون ارتباطات و مذاکره، نظریه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، مباحث رفتار سازمانی، اصول بازاریابی و فروش و همه دانستنی‌هایی آشنا می‌شوند که در مدیریت موفق مجموعه‌های انسانی بدان نیاز است

MBA از منظر مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار

MBA مبتنی بر این مفهوم است که بهترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است. در این صورت ما دیگر نیازی به پیش‌بینی آینده نداریم و دیگران باید آینده‌ای را پیش‌بینی کنند که ما آن را ساختیم. MBA افراد را از حالت کارمند (حقوق بگیر) به سمت کارآفرین هدایت می‌کند.

MBA نیاز به تغییر و توانایی تغییر را به ما آموزش می‌دهد، تا در دنیایی که همه چیز در حال تغییر است و تغییر نه یک استثنا بلکه تبدیل به قاعده شده‌است، بتوانیم بقا داشته‌باشیم و شرایط لازم را برای نوآوری و توسعه سازمانی فراهم کنیم. MBA به ما آموزش می‌هد که همه چیز تغییر می‌یابد، مگر تغییر و در جریان این تغییر الزاماً نیرومند ترین‌ها باقی نمی‌مانند بلکه آنانی می‌توانند به زندگی ادامه دهند که با تغییرات محیطی سازگار شوند.

دوره DBA چیست؟

مدیران موفق دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌های فرهیخته می‌دانند.

دوره‌های DBA بهار، با ساختاری کاربردی، در تلاش است تا موضوعات و مسائل دنیای کسب و کار را با دانش و مهارت روز مدیریتی ترکیب کند، به طوری که افراد قادر شوند در مدت زمانی کوتاه، برای خود و سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستند تأثیرات مثبتی به همراه بیاورند.

ضرورت برگزاری این دوره را می‌توان در دو طیف فردی و اجتماعی قرار داد. ضرورت‌های فردی شامل رسیدن به پیشرفت‌های شغلی از طریق ارتقا مهارت‌های مدیریتی در گرایش‌های مختلف است و که منجر به اخذ تصمیم‌های استراتژیک مدیریتی می‌شود. بنابراین از طریق این دوره می‌توان ضمن پیشرفت در جایگاه شغلی به موقعیت‌های شغلی برتر در زمینه‌های مدیریتی خاص دست یافت. اما ضرورت‌های گروهی و اجتماعی برگزاری این دوره نیز شامل بهره‌مندی سازمان‌ها از نیروهای انسانی مدیریتی در سطوح ارشد سازمانی می‌شود. نیاز سازمان‌ها به مدیرانی دارای دانش تخصصی و مهارت کاربردی در کسب و کار و فعالیت در شرایط کنونی اقتصاد و شرایط رقابتی در بازارهای سرمایه در دنیا بیش از پیش است.

DBA از منظر مؤسسه بهار

براساس تعارف جدید، مفهوم مدیریت پدیده‌ای در حال تغییر و رو به تجدد است. مدیریت مسیر پیشرفت خود را از فرم کلاسیک به سمت و سوی نئوکلاسیک و علمی ادامه داده و در حال حاضر به رهبری عملگرا و هدف محور تبدیل گشته است. بر همین اساس مدیریت نوین علمی جدید، مبتنی بر فناوری و تکنولوژی بنا می‌شود. به بیان دیگر امروزه تحولات وسیع در زمینه فناوری، ارتباطات و رسانه‌ها، فضای کسب و کار را تحت تأثیر قرار داده و شیوه‌های مدیریتی این عرصه را متحول کرده است. عوامل محیطی دیگر مانند جهانی سازی اقتصاد و برداشته شدن مرزها در دنیای تجارت و کسب و کار، آشفتگی‌ها و نزاع‌های سیاسی و تأثیر آن‌ها بر دنیای اقتصاد و افزایش دانش و قدرت مشتریان نیز بر لزوم توسعه و بهبود سطح دانش مدیران و صاحبان شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک در راستای ارتقا و هدایت هرچه بهتر کسب و کار آن‌ها افزوده است. همین نیاز مبرم، مراکز علمی معتبر جهان را بر آن داشت تا برگذاری دوره‌های مدیریتی حرفه‌ای و علمی پیشرفته را در برنامه‌ی کار خود قرار دهند. فواید و تأثیر این دوره‌ها و نتایج مثبت‌شان در کسب و کارها، رواج روز افزون‌شان را در پی داشته و به جهانی شدن آن‌ها کمک کرده است. DBA و DBA POST از این دوره‌های پیشرفته، حرفه‌ای و معتبر جهانی هستند.

دوره post DBA چیست؟

در نظام آموزشی کشور بالاخص مؤسسات آموزش عالی آزاد، همواره بالنده سازی و توانمند ساختن مدیران کسب و کار به عنوان راهبران و مشاوران پیشرو در سازمان‌های امروز کشور امری ضروری و حیاتی بوده است.

در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی و پویایی فضای کسب و کار با شتابی رو به رو شده است که نیاز به آموزش در دنیای مدیریت اهمیتی بیش از پیش یافته، و به نظر می‌رسد پارادایم‌های علمی حوزه مدیریت در دانشگاه‌ها پاسخ جامع و مانعی برای نیازهای صاحبان کسب و کار کشور، نبوده است.

با توجه به استقبال روز افزون صاحبان صنایع، مدیران دولتی و کسب و کارهای خصوصی از دوره‌های کاربردی MBA و DBA می‌توان این طور برداشت کرد که این دوره‌ها پاسخ خوبی برای نیاز مدیران کشور بوده است؛ فلذا مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار در راستای تحقیق و توسعه دوره‌های جدید مدیریت و با هدف به روز بودن محتوای آموزشی دوره‌های Post DBA را طراحی و اجرا نموده است .

مدیران در این سطح به دنبال جنبه‌های علمی و عملی مدیریت در کنار هم گرد آمده و مشتاق به مواجهه با نگرش‌های نوین مدیریتی، کلان روندها و چالش‌های پیش روی کسب و کارهای داخلی کشور و بازار بین المللی هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌های فوق، مشاهده گرایش‌ها و ثبت نام می‌توانید به سایت مؤسسه بهار به نشانی www.bahar.ac.ir مراجعه یا با شماره ۸۸۷۳۰۱۸۴ تماس حاصل نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار