کد خبر: ۱۴۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
خوشبختانه از سال گذشته؛ با همت و تلاش بی وقفه مسئولان و در راستای حمایت از کشاورزان گرانقدر و تولید داخلی برنج، ثبت سفارش واردات برنج  اکیدا ممنوع شده و بزنم به تخته، گوش شیطان کر، به این ترتیب در نخست ماه سال جاری فقط کمی بیش از 45 هزار تن برنج وارد کشور شده است! منابع آگاه و مسلط و آرامش بخش در همین رابطه، به کشاورزان و مردم اطمینان داده اند که همه این واردات ناقابل 45 هزار تنی مربوط به ثبت‌سفارش‌های قبل بوده است. در واقع هنوز فقط 9 ماه از ممنوعیت ثبت سفارش گذشته است و این زمان کوتاهی است برای اینکه منتظر نتایج این دستور باشیم! در مقابل کشاورزان هم با تقدیر و تشکر از این اطلاع رسانی دقیق و منطقی، پرسیدند که قربان این اقتدارتان برویم، ان شاء الله چند سال دیگر ثبت سفارشهای قبلی تمام می شود؟! منابع آگاه و مسلط و آرامش بخش هم دوباره توضیح دادند که اگر با همین فرمان پیش برویم تا زمانی که ثبت سفارش واردات برنج آزاد اعلام شود، سفارشهای قبلی وجود دارد و اصلا نباید نگران بود!
از سوی دیگر، این موضوع هم جذاب، انرژی بخش و شایسته توجه است که بخش اعظم این واردات، یعنی 78 درصد برنجهای وارداتی مربوط به برنجهای هندی است که آلوده بودن آنها به فلزات سنگینی مانند سرب و سم آرسنیک در سال گذشته مورد تایید سازمان استاندارد و وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد تدابیری برای کاهش و قطع واردات برنج از این کشور صورت گیرد. احتمالا بعضی از شهروندان گرامی انتظار دارند که در همین راستا هم منابع آگاه و مسلط و آرامش بخش هم توضیحاتی بدهند و خیال مردم را بیش از پیش راحت کنند تا این برنجهای آلوده را با آرامش و آسایش بخورند و نگران نباشند؛ اما واقعا نباید انتظار داشت که درباره هر موضوع کم اهمیتی منابع آگاه و مسلط و آرامش بخش چهار دست و پا بپرند وسط ماجرا و برای مردم توضیحات عمیق و دقیق بدهند. در این رابطه کافی است مردم خودشان تامل کنند و یادشان بیاید که پیش از این گفته شد که همه این واردات مربوط به ثبت‌سفارش‌های قبل بوده است و سم آرسنیک که چیزی نیست، اگر آلوده به سیانور هم باشد، نمی توان جلوی آن را گرفت و باید آنقدر وارد کشور شود تا ثبت سفارشهایش تمام شود!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فخر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
0
0
ترا بخدا اینقدر دروغ بخورد مردم ندهید
بلایی که سر چایی ایران دراوردید.حتما سر برنج ایرانی خواهید آورد. کجا بهداشت اعلام کرد برنج هندی آرسنیک دارد.برنج وارداتی از پنج فیلتر خارجی و داخلی میگذرد .آیا برنج ایرانی را کسی جرأت دارد که به آزمایشگاه ببرد و ببیند چه هیروشیمایی است.کسی نظارت بر کود و سموم ان میکند. ? ااین دعواهای صنفی و کالایی را حتی به مجلس برده و از ان بهره برداری های سیاسی میکنند...وای بر برنج ایرانی که با این کارها راهی به بازار صادرات دنیا ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار