کد خبر: ۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
معاون راهداری سازمان راهداری:
معاون راهداری سازمان راهداری گفت: از آغاز طرح سفرهای تابستانی بیش از 1100 اکیپ راهداری با تعداد 11 هزار راهدار در کنار اجرای عملیات راهداری جهت انجام سفرهای ایمن‌، در 210 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی به مسافران خدمت کردند.
‌به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به افزایش حجم مأموریت‌های راهداران در تابستان سال‌جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: از آغاز طرح سفرهای تابستانی در کشور بیش از 1100 اکیپ راهداری با تعداد بیش از 11 هزار راهدار در کنار فعالیت و انجام عملیات راهداری جهت انجام سفرهای ایمن‌ در بیش از 210 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی خدمات ارزنده‌ به مسافران‌ ارائه کردند.

وی آمادگی بخش‌ها و نیروهای مختلف امدادی به ویژه راهداران در سال‌ جاری را بسیار شایسته ذکر کرد و افزود: در طول اجرای طرح سفرهای تابستانی بیش از 8 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری که تعداد 2905 دستگاه از آنها گشت راهداری مجهز به موقعیت‌یاب (GPS) هستند در طول شبانه‌روز در محورهای مواصلاتی مشغول خدمت‌‌ به مردم بودند و حتی در موارد متعدد کمک‌های فنی و تجهیزاتی به خودروهایی که با نقص فنی مواجه شده بودند، انجام شد.

حسن‌نیا وجود 640 راهدارخانه با تجهیزات لازم در طول شبکه راه‌ها را مکان‌های مناسبی برای توقف اضطراری استفاده‌کنندگان از راه‌ها عنوان کرد و گفت: در کنار حدود 501 مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری گردیده و خدمات لازم را ارائه می‌‌کنند، راهدارخانه نیز از آمادگی ارائه خدمات ضروری به مسافران هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور راهداران در جاده‌ها را با لباس‌های فرم و خودروهای گشت موجبات آرامش خاطر مسافران برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم از راه‌های کشور نیاز به بهسازی و ارتقاء سطح سرویس دارند و اعتبارات مورد نیاز نیز در حال حاضر فراهم است،بنابراین ‌با بودجه‌های تخصیص یافته با اولویت‌بندی و با تلاش و جدیت راهداران در سراسر کشور تلاش می‌‌شود تا زیرساخت‌های مورد نیاز مسافران و ترددکنندگان از راه‌ها فراهم آید.

وی گفت: یک مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد و 45 مرکز در استان‌ها به طور تمام وقت وضعیت و جریان سفرهای هموطنان را در طول محورهای شریانی از طریق 620 دوربین نظارت تصویری مشاهده می‌‌کنند.

حسن‌نیا اعلام کرد: مدیریت سفر در بین هموطنان در تابستان سال‌ جاری شرایط مطلوب‌تری داشته و به همین جهت با وجود افزایش حجم سفرها سوانح رانندگی کمتری در جاده‌ها اتفاق افتاد است و با توجه به اینکه طرح تابستانی تا 5 مهر ماه ادامه خواهد داشت، نیروهای راهداری در کنار سایر عوامل امدادی جاده‌ای فعالیت خود را با تمام توان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: