کد خبر: ۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۱
عضو کمیسیون عمران مجلس:
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید درصدد کاهش مناطق ممنوعه برای افزایش بیشتر پروازهای عبوری باشیم، گفت: برای توسعه فرودگاهی باید حمایت از بخش خصوصی هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس افزایش یابد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور،‌ مهرداد بائوج لاهوتی‌ بیان کرد: ‌مدیران ذی‌ربط صنعت هوانوردی کشور باید درصدد کاهش مناطق ممنوعه برای افزایش بیشتر پروازهای عبوری باشند.

وی گفت: به‌منظور افزایش ارتباطات پروازی با اغلب کشورهای دنیا باید اقداماتی در خصوص ایمن‌سازی مسیرهای پروازی و ارائه سرویس مطلوب به استفاده‌کنندگان از این فضا و همچنین کاهش مناطق ممنوعه انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه سرویس مناسب به پروازهای عبوری موجب می‌شود در مدت زمان کوتاه شاهد درخواست‌هایی از دیگر کشورها برای عبور از فضای کشورمان باشیم.

لاهوتی به حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تمام توجه‌ها را باید از سوی دولت برداشته و ذره‌بین را به‌سوی بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران این بخش هدایت کرد زیرا اعتقاد ما بر آن است که اهداف بلندمدت فرودگاه‌ها تنها به دست این بخش محقق می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و دیگر فرودگاه‌های مهم کشور که از توان ظرفیتی بالا برای پرواز برخوردار هستند با حمایت مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی انجام می‌شود در غیر این‌ صورت تکمیل پروژه‌ها در طولانی‌مدت صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه نگاه ‌وزارت راه‌ و شهرسازی به بخش خصوصی، ویژه است اما حمایت‌ها باید هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس به این بخش بیش از پیش باشد.

لاهوتی اضافه کرد: برخی فرودگاه‌های بزرگ کشورها باید الگوی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) باشند بنابراین حداکثر حمایت‌ها برای سرعت‌ بخشی به طرح توسعه این فرودگاه باید در اسرع وقت صورت گیرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: