کد خبر: ۱۴۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
علی اکبر ولایتی در بیانیه‌ای شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته کشور محسوب می شد، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا کرد که برای دستیابی به اهداف و توطئه های شوم خود، شخصیت های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می رسانند.

وی افزود: قطعاً دشمنان ملت ایران که در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری ناکام مانده‌اند، از خشم و عصبانیت به این گونه اقدامات بزدلانه و رذیلانه روی آورده‌اند. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن هشدار درباره اینکه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاکید کرد: چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنان خواهد گرفت .

پیام تسلیت جهانگیری در پی شهادت  محسن فخری زاده

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تصریح کرد: بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دفاعی که تامین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی‌کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

بنابر انچه ایسنا نوشته است، متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه مدیر متعهد و دانشمند جناب آقای دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست های جنایتکار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران، همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بستگان به ویژه خانواده ارجمند این شهید بزرگوار تسلیت میگویم.

بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه های دفاعی که تامین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

لازم است دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ذی ربط با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل این ترور جنایت آمیز اقدام و نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند.

از خداوند متعال برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیاء الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

بزودی عاملان شهادت فخری‌زاده را از سریر قدرت به زیر می‌کشم

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده را تبریک و تسلیت گفت.

بنابر گزارش مهر، متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ترور استاد برجسته دانشگاه و مدیر خدوم عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور، دانشمند شهید محسن فخری زاده را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و قهرمان ایران تبریک و تسلیت می گویم.

 شهید فخری زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود که بدخواهان و دشمنان را از رشد خیره کننده علم و فناوری این مرزوبوم پرگهر به لرزه انداخته بود. هر شهیدی که بر زمین بیافتد، دهها قهرمان دیگر از این خاک برمی خیزند.

 راه فخری زاده، طهرانی مقدم و قاسم سلیمانی ادامه دارد و جوانان عزیز ایران، در مسیر تداوم‌ موفقیت های علمی و فناوری گام برمی دارند و قله های عزت، سربلندی و قدرت را به زیر پا می آورند.

 آمران این جنایت، در کاخ روسیاهی تاریخ نشسته اند که از خانه عنکبوت سست تر است.

خروش انقلابی ما به زودی آمران و عاملان این جنایت و تک تک آن تارنشینان روسیاه تاریخ را با سیلی انتقام سخت از سریر قدرت پایین می کشد و زلزال سهمگین و ابابیل فولادین اقتدار ملت ایران دیریازود بر آنها فرود خواهد آمد و به فضل الهی هیچ مانعی نخواهد توانست ملت عزیز و سربلند ایران را از راه رشد و تعالی و قوی شدن بازدارد.

۲۷۲۱۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار