کد خبر: ۱۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۱
بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) کمی کاهش یافت.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازایسنا، بهای نفت در بازار جهانی در معاملات امروز قدری کاهش داشت چرا که اقدامات چین برای ارتقای اقتصاد نزولی خود نتوانست این اعتماد را ایجاد کند که تقاضای نفت بزرگترین مصرف کننده نفت جهان افزایش خواهد یافت و مازاد عرضه را جذب خواهد کرد و به افزایش قیمتها خواهد انجامید.
 
چین روز گذشته نرخ بهره را برای سومین بار در شش ماه گذشته کاهش داد تا اقتصاد نزولی خود را که در شرف گذراندن بدترین دوران 15 سال اخیر است، ارتقا دهد.
 
ریک اسپونر تحلیلگر نفتی در بانک سی ام سی سیدنی استرالیا گفت: امروز واکنش محدودی در بازارهای جهانی وجود داشت.
 
وی افزود: این محرک احتمالا به عنوان کمکی برای تعدیل یک کاهش نگریسته میشود تا متحول کردن اوضاع.
 
آمارها نشان می‌دهد واردات بی‌سابقه نفت چین در ماه آوریل باعث افزایش قیمتها نشده است.
 
تحلیلگران بانک ای ان زد می‌گویند، واردات ماه آوریل احتمالا در واکنش به خرید و ذخیره سازی فرصت طلبانه بوده است.
 
بهای نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن در معاملات امروز سه سنت کاهش یافت و 65 دلار و 36 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت هفته گذشته یک کاهش قیمت 1.6 درصدی را تجربه کرد.
 
همچنین قیمت نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز پس از هشت هفته افزایش متوالی با 12 سنت کاهش به 59 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید.
 
افزایش قیمت نفت آمریکا احتمالا تولیدکنندگان نفت شیل را به از سر گیری حفاریها ترغیب کرده چرا که بنا به اعلام شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز آنها برای اولین بار در سال جاری به تعداد سکوهای حفاری در حوضه پرمین افزوده اند.
 
روند افزایشی چهار هفته ای قیمت نفت برنت و رسیدن آن به بالاترین سطح سال 2015 اواخر هفته گذشته متوقف شد و عرضه بیش از حد نفت در اروپا و آفریقا باعث کاهش قیمتها شد.
 
پس از تعطیلی میدان نفتی نفوره لیبی به دلیل اعتراضات که باعث کاهش روزانه 35 هزار بشکه ای تولید شرکت نفتی آگوکو این کشور شده، تولید نفت لیبی همچنان نا پایدار است.
برچسب ها: محرک چینی ، قیمت ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار