کد خبر: ۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
عضو کمیسیون برند وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعطیلی کمیته برند در این وزارتخانه از ابتدای دولت یازدهم خبرداد و گفت: تعداد برندها در برخی صنایع به انگشتان دست هم نمی‌رسد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، شهریار شفیعی در مراسم افتتاحیه نخستین آکادمی برند در ایران به اهمیت ایجاد برندهای معتبر در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که آن طور باید و شاید نمی‌توانیم کالای ایرانی را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم، نداشتن برندهای معتبر است.
 
عضو کمیسیون برند وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کیفیت مطلوب کالا یکی از گزینه‌ها برای جلب مشتری است، افزود: اما ایجاد برند معتبر سبب جلب اعتماد و ماندگاری در بین مشتریان می‌شود و متاسفانه در کشور در برخی زمینه‌ها مانند پوشاک یا لوازم خانگی به اندازه انگشتان دست برند معتبر نداریم.
 
وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر در فضای بازرگانی ایران بحث برند بسیار  مطرح شده اما متاسفانه بسیاری آن را با نام تجاری اشتباه می‌گیرند و دلیل آن عدم آموزش تخصصی در این حوزه است.
 
شفیعی، ایجاد آکادمی برند در راستای آموزش فعالان بخش اقتصادی را بسیار موثر دانست و گفت: ما در این زمینه باید قوانین، ‌زیرساخت‌ها و فضای کسب و کار را که هنوز آمادگی لازم را ندارد در راستای حمایت از صاحبان برند تقویت کنیم؛ چرا که با غوغاسالاری و رسانه‌پردازی تا حدی می‌توان مخاطب را جذب کرد.
 
وی با انتقاد از این که وزارت صنعت، معدن و تجارت آنطور که باید و شاید به بحث ایجاد برندهای معتبر در کشور نپرداخته، خاطر نشان کرد:‌ در دولت دهم کمیته‌ای با عنوان برند در سازمان توسعه تجارت تشکیل شد اما از ابتدای دولت یازدهم خبری از تشکیل جلسات این کمیته نیست در حالی که برای توسعه تجارت کشور باید به این امر توجه جدی شود.
 
شفیعی ادامه داد: با تشکیل مرکز آموزش تخصصی آکادمی برند مسائلی مانند مدیریت استراتژیک برند، برندسازی لوکس، برندسازی فضای مجازی و مسائل از این قبیل در حوزه برند آموزش داده می‌شود
برچسب ها: کمیته ، برند ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار