کد خبر: ۱۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۰
خواسته انجمن این است که با توجه به شرایط موجود تخفیف 60 درصدی در حقوق دولتی سال گذشته درج شود و برای سال جاری نیز تا زمانی که سنگ آهن در شرایط رکود به سر می برد حقوق دولتی اتخاذ نشود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، این انجمن پیشنهاداتی را به شورای عالی معادن مجلس و دولت ارائه کرده است.
 
سجاد غارقی  اظهار کرد: خواسته انجمن این است که با توجه به شرایط موجود تخفیف 60 درصدی در حقوق دولتی سال گذشته درج شود و برای سال جاری نیز تا زمانی که سنگ آهن در شرایط رکود به سر می برد حقوق دولتی اتخاذ نشود.
 
وی افزود: اخذ حقوق دولتی باید به صورت هوشمندانه صورت بگیرد و برای هر معدنی با توجه به ویژگی ها و شرایط خاص آن، حقوق دولتی در نظر گرفته شود.
 
غارقی با بیان اینکه انجمن خواستار لغو حقوق دولتی نیست، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود درخواست انجمن این است که با ایجاد برنامه ها و راهبردهایی، هزینه تولید سنگ آهن کاهش یابد.
 
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های داخلی فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد نمی کند اما هزینه های بیرونی تولید همچون هزینه‌های حمل و نقل و حقوق دولتی موجب تعطیلی 70 درصد از معادن متوسط و کوچک سنگ آهن شده است.
 
وی راه حل کوتاه مدت رفع معضلات سنگ آهنی ها را کاهش هزینه های تولید عنوان و اظهار کرد: راه حل بلند مدت این مساله تشکیل کنسرسیوم‌های تولید، فرآوری و فروش است که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.
 
غارقی تعداد معادن در حال بهره برداری سنگ آهن را 146 معدن عنوان و اظهار کرد: تا کنون انجمن برای 60 معدن شناسنامه تهیه کرده است و انتظار می‌رود معادن بزرگ و کوچک سنگ آهن در یک ترازو قرار نگیرند.
برچسب ها: سنگ آهن ، حقوق ، دولتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار