کد خبر: ۱۴۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد؛
اراک- رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به بحران شدید مالی دانشگاه در راستای مقابله با کرونا ویروس بیش از گذشته به کمک صنایع، خیرین و مردم نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد جمالیان پیش از ظهر چهارشنبه در برنامه سیمای آفتاب در خصوصی آخرین وضعیت مالی دانشگاه علوم پزشکی در مواجهه با بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به مشکلات شدید مالی دانشگاه هزینه‌ها ۲۰۰ درصد افزایش یافته و درآمد کمتر شده است به طوری که پرداخت حقوق بسیاری از پرسنل به تعویق افتاده است.

وی افزود: پرداخت اضافه کاری پزشکان یکسال و پرستاران شش ماه عقب است و حتی مواجهه با بحران‌های مالی باعث شده حقوق اقشار ضعیف‌تر از جمله رانندگان و نیروهای خدماتی دو ماه پرداخت نشود و از این بابت اظهار شرمندگی می‌کنیم البته در تلاش برای جذب منابع مالی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های دانشگاه از صنایع استان انتظار می‌رفت مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به سلامت مردم در این بخش انجام دهند که متأسفانه آن طور که باید شاهد اقدام خاصی در این حوزه نبودیم و تنها ۲ کارخانه به دانشگاه کمک کردند.

جمالیان با اشاره به همکاری خوب اصناف در اجرای محدودیت‌های کرونایی عنوان کرد: امیدواریم این همکاری‌ها تداوم پیدا کند تا شاهد کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم.

وی عنوان کرد: از خیرین انتظار می‌رود که همانند گذشته دانشگاه را یاری کنند زیرا هیچ اداره‌ای مانند دانشگاه علوم پزشکی با بحران مالی مواجه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در خط مقدم دفاع قرار گرفتیم اما بی مهمات، سلاح و نیروها و کادر درمانی خسته در حال مقابله با ویروس کرونا هستیم و در این شرایط از مردم انتظار می‌رود در «پویش مهربانی سلامت» دانشگاه را یاری کنند.

جمالیان با بیان اینکه امسال با شدیدترین بحران مالی مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: مردم می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را به شماره حساب ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵ و شماره کارت ۹۵۳۹ -۰۰۰۸ - ۶۳۷۰ - ۵۸۹۴ واریز کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار