کد خبر: ۱۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح شهید سلیمانی ( قطع زنجیره کووید 19) تنها راه نجات ما از بحران بیماری و برای تداوم و استمرار بهبودی است و باید به شکلی آموزش داده شود که همه مردم در جریان کامل آن قرار گیرند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با تقدیر از سپاه و نیروی انتظامی در بحث اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: این وضعیت‌ها شکننده است و اگر عادی‌سازی رفتار کنیم، وضعیت قرمز خواهیم داشت.

استاندار کرمان بیان کرد: طرح محدودیت هوشمند است یعنی رنگ‌بندی فعلا ادامه دارد و طرح اصلی به جدی پیگیر هستیم و فرمانداران هفتگی اثرات طرح را در گزارش‌ها لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها در چارچوب مصوبات ملی و استانی دستشان باز است و ابتکارات را می‌توانند انجام دهند. فراگیرتر از مصوبات ملی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما موراد داخلی را می‌توانند با ابتکار عمل کنترل کنند.

زینی‌وند افزود: سه شهرستان راور، شهربابک و نرماشیر در وضعیت  قرمز قرار دارند. فرمانداران وضعیت شهرهای خود را تدبیر کنند که به حال عادی برگردند.

وی با بیان اینکه منع تردد شبانه موثر بوده و بیشترین تاثیر را دورهمی‌ها دارند، گفت: تقاضای اعمال محدودیت‌های شبانه را برای شهرهای نارنجی می‌دهیم و آمادگی داریم برای شهرهای نارنجی اعمال محدودیت شبانه را داشته باشیم.

استاندار کرمان در خصوص تجهیزات پزشکی گفت: دانشگاه‌ علوم پزشکی جمع‌بندی از نیازهای اضطراری استان داشته باشند تا متمرکز روی آن تصمیم‌گیری شود.

تمدید استمهال حق بیمه سهم کسب و کارهای تعطیل شده در ماه‌های آذر و دی

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: طرح هوشمند مدیریت بیماری کووید 19 با همراهی مردم موثر واقع شده و تمام شهرستان‌ها و شهرها سیر نزولی روند ابتلا و فوتی را دارند به غیر از هفت شهرستان که راور در این مجموعه قرار دارد.

وی ابراز داشت: شهرستان‌های بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان و کوهبنان از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده‌اند، اما شهرستان ریگان از وضعیت زرد به نارنجی و شهرستان نرماشیر از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کرده‌اند.

بصیری با اشاره به منع تردد شبانه در شهرهای با وضعیت قرمز، گفت: شهر کرمان با وجود اینکه در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، اما به دلیل جمعیت بالا، همچنان منع تردد شبانه تا پایان هفته جاری 21 آذر ماه ادامه دارد و اخلالی هم در معیشت مردم ایجاد نکرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: استمهال حق بیمه سهم کارفرما در مورد کسب و کارهایی که به اجبار در شرایط بیماری کرونا تعطیل شدند، ماه‌های آذر و دی را هم پوشش می‌دهد.

وی ابراز داشت: تسهیلات اشتغال محور نیز که قبلا برای بخش غیردولتی تعریف کرده بودند، به بخش ورزش و جوانان تسری یافته و مهلت ثبت‌نام تا پایان دی ماه تمدید شده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وضعیت سیر نزولی بیماری را در استان داریم، اما نباید به آن عادی نگاه کرد.

وی بیان داشت: طرح شهید سلیمانی ( قطع زنجیره کووید-19) تنها راه نجات ما از بحران بیماری و برای تداوم و استمرار بهبودی است و باید به شکلی آموزش داده شود که همه مردم در جریان کامل آن قرار گیرند.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه سه شهرستان شهربابک، راور و نرماشیر در استان کرمان در وضعیت قرمز هستند، گفت: موارد بیماری آنها پایین آمده است، اما تست‌های متعددی در حال انجام است و نسبت به جمعیت ساکن در وضعیت قرمز قرار دارند.

میزان ابتلای بیماری کرونا در استان بالاست

نوذر نخعی مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: میزان ابتلای بیماری در استان نسبتا بالاست و در راستای اقدامات پیشگیرانه باید تقویت داشته باشیم.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی مهم است که تشدید نظارت‌ها در نقاط پرازدحام از آرامستان تا فروشگاه‌های بزرگ و غیره انجام شود و مشارکت مردم را در فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمعات داشته باشیم.

مالک اژدری فرماندار راور گفت: در 10 روز اول آذر ماه 29 نفر در شهرستان راور در ارتباط با بیماری کرونا بستری شدند، تمهیدات دیده شده و اصناف و بازر با همکاری خوب تعطیل کردند و آمار بستری‌ها امروز به 13 نفر رسیده است.

شمسی سرپرست فرمانداری شهربابک عنوان کرد: با توجه به کوچک بودن شهرستان، بازاریان و مغازه‌داران مشتری زیادی ندارند، اما بانک‌ها با مراجعات زیادی همراه هستند و همین مسئله مورد اعتراض بازاریان قرار دارد، اما سایر محدودیت ها و ادارات در حال کنترل است.

مشکی سرپرست فرمانداری نرماشیر بیان کرد: در حوزه کسبه و بازاریان مشکلی به لحاظ تعطیلی نداریم و طرح شهید سلیمانی هم با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/80017/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار