کد خبر: ۱۴۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

سید علی یزدیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به وجود احزاب برای پیشبرد اهداف کشور اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند کشور را از تنگناهای بحرانی عبور دهد و در تسهیل مشارکت مردم به صورت سیستماتیک نقش آفرین باشد وجود احزاب منسجم و فعال است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنیه تاریخی احزاب در کشور که به قبل از انقلاب بازمی‌گردد و به دلیل اینکه اکثر قریب به اتفاق آنها در آن زمان خود فروخته بودند پس از انقلاب مردم اعتنا و اقبالی به احزاب نشان ندادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نظام انتخاباتی ما در حوزه قوه مقننه و مجریه مبتنی بر کارکرد احزاب باشند بسیاری از مشکلات موجود محو خواهند شد؛ بنابراین وقتی که یک حزب تشکیل می‌شود از ساختارهای مختلفی برخوردار است و به صورت تخصصی به موضوعات کشور ورود می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی که احزاب فعال باشند افراد علاقمند به این حوزه ورود پیدا می‌کنند و چالش‌های به وجود آمده در کشور را در حوزه‌های مختلف بررسی خواهند کرد و به یک مدل اجرایی می‌رسند که باعث برون رفت از بحران‌ها می‌شود.

یزدیخواه بیان کرد: زمانی که انتخاباتی می‌خواهد برگزار شود احزاب می‌توانند با شعارهایی که مبتنی بر نظریه‌های کارشناسی بوده وارد کارزار انتخاباتی شوند و قطعا مردم نسبت به برنامه‌های آن حزب تصمیم خواهند گرفت و رای خود را می‌دهند و هیچ اهمیتی هم به شکل و شمایل کاندیداها نخواهند داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید: وقتی که مردم به برنامه‌های احزاب رای ‌دهند و با توجه به اینکه در یک حزب  تربیت نیرو صورت گرفته، نیروهای توانمند مناصب را تصاحب می‌کنند و به همین جهت ساختار حزبی برای حل مشکلات کشور می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی عنوان کرد: اگر یک حزبی کارکرد مناسبی نداشت و نتوانست به شعارهای خود پایبند باشد در ادوار آینده انتخابات از دور رقابت توسط مردم کنار گذاشته خواهد شد، لذا اگر کارکرد حزب در انتخابات حاکم باشد بسیاری از چالش‌های کشور حل و فصل می‌شود و امیدواریم روزی به این مهم دست پیدا کنیم، ضمنا احزابی که احزاب محفلی هستند خود به خود در این فرآیندها حذف می‌شوند./

پایان پیام

برچسب ها: انتخابات ، احزاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار