کد خبر: ۱۴۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال زراعی جاری استقبال از بیمه محصولات استراتژیک گندم، جو، کلزا و چغندرقند پاییزه نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفر صبوری پور بیان کرد: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۹ هزار هکتار از این محصولات تحت پوشش قرار گرفته و سال گذشته تا این تاریخ، حدود ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از این محصولات بیمه شده بود.

به گفته وی؛ بیمه محصولات کشاورزی از اهرم‌های حمایت دولت از بخش کشاورزی است که به ایجاد اطمینان ، کاهش و انتقال خسارت از بهره‌برداران در زمان بروز عوامل خطر،کمک می کند.

صبوری پور با بیان اینکه در این راستا ۷۰ درصد تعرفه بیمه توسط دولت به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: فقط ۳۰ درصد از طرح ، توسط کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت می شود.

او با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راه حمایت دولت از خسارت‌های بخش کشاورزی است، اظهار کرد: صندوق بیمه نیز با تنوع بخشی به تعرفه ها مکانیزه کردن فرایند بیمه پذیر و استانی شدن بخش عمده ای از غرامت ها در راستای حمایت از بهره‌برداری اقدام کرده است.

صبوری پور تاکید کرد: می طلبد بهره‌برداران بخش کشاورزی ضمن استقبال از بیمه محصولات، زمینه کاهش ریسک و انتقال آن به پوشش بیمه ای را فراهم و در صورت بروز خسارت از غرامت های پرداختی همچنین در صورت عدم بروز از تخفیف سال های بعد بهره مند شوند.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ با توسعه بیمه محصولات کشاورزی و استقبال کشاورزان هر شهرستان از این صندوق حمایتی، ضریب ریسک آن در شهرستان کاهش یافته و نرخ تعرفه های بیمه ای طی سال بعد در همان شهرستان، از حمایت بیشتر دولت بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/ س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار