کد خبر: ۱۴۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توسعه تجهیزات دفاعی و امکان فروش فناوری‌های این چنینی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر بومی سازی تجهیزات دفاعی، علم و فناوری‌هایی که بتواند موضوع دفاع از کشور را نهادینه کند تاکید داشته و البته به دستاوردهای مطلوبی نیز رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مرزهای میان جمهوری اسلامی ایران با همسایگان  مرز صلح و دوستی بوده و به همه کشورهای همسایه و دوست کمک خواهیم کرد تا بتوانند از خود دفاع و همچنین از امنیت در منطقه حفاظت کنند و به عبارتی اگر موفقیتی را به دست آوریم با دوستان خود به اشتراک خواهیم گذاشت؛ زیرا در برابر دشمنانی که می‌خواهند به منطقه آسیب رسانی کنند و امنیت را برهم بزنند، از دوستان خود حمایت می کنیم.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم  فناوری‌هایی راکه به آنها دست پیدا کردیم در جهت حمایت از همسایگان در شرایط دوستانه و البته در قالب قراردادهایی، در اختیارشان قرار دهیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دنیا به فروش تسلیحات به عنوان یک تجارت سودآور نگاه می‌شود، اما نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کنار اینکه منافعی بدست می آورد این است که تجارت سلاح باید به امنیت بیشتر منطقه کمک کند نه اینکه تجارت سلاح برای ازدیاد درآمدهای مالی باشد.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها نگاه قلدرمابآنه و غیر انسانی به فروش تسلیحات دارند و جنگ افروزی را مبنایی برای فروش سلاح‌های خود می‌دانند، اما این نگاه بر ساختار دفاعی جمهوری اسلامی ایران حاکم نیست، ما اکنون می‌توانیم تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در نتیجه تلاش دانشمندان کشور بوده را در فضایی منطقی و دوستانه به متقاضیانی که از ما درخواست دارند هم منتقل کنیم./

پایان پیام

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، تسلیحات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار