کد خبر: ۱۴۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
عمرو موسی» دبیر کل اسبق «اتحادیه عرب» قصد دارد با انتشار کتابی از خاطرات خود در طی دوران تصدی‌گری بر این اتحادیه، اسرار ۱۰ ساله وقایع کشورهای عربی را فاش کند.

به گزارش برنا، در بخشی از این کتاب که با عنوان «سال‌های اتحادیه عرب» منتشر خواهد شد، عمر موسی به تلاش‌های خود برای متقاعد کردن «صدام حسین» رئیس جمهوری سابق عراق به منظور در امان نگه داشتن این کشور از جنگ با آمریکا اشاره کرده است.

عمرو موسی در این کتاب گفته است که چندین بار با صدام حسین برای برگرداندن طرفین به میز مذاکره و چگونگی دیدارش با رئیس جمهوری عراق اشاره کرده و گفته است که او سعی کرده صدام را ترغیب کند تا بازرسان بین‌المللی از عراق دیدن کنند، اما صدام نپذیرفته است.

در طول گفت و گو [با صدام حسین] کنترل اعصاب خود را از دست دادم و بر سر او فریاد زدم. به او گفتم که آقای رئیس جمهور، نظریه پردازی به درد عراق و به طور کل به درد شما نمی‌خورد، به او گفتم که عراق در معرض ضربه شدید آمریکا اولین قدرت بزرگ جهان قرار دارد و آیا می‌دانید که کشور شما در معرض این خطر قریب الوقوع است.. آیا از مسئولیت خود در قبال دور کردن عراق از این مصیبت آگاه هستید.

صدام گفت: من از طرف عراق نماینده هستم که با آمریکا و «کوفی عنان» تماس بگیرم و با آن‌ها صحبت کنم. من تماس‌های خود را گرفت، اما متاسفانه تصمیم جنگ گرفته شده بود.

برچسب ها: عمرو موسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار