کد خبر: ۱۴۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛
مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: حضور رئیس سازمان بازرسی کشور به دستور ریاست قوه قضائیه را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم که این اقدام، موجب رفع محنت مردم استان شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صادق حقیقی پور شامگاه ۱۷ آذرماه، ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس بازرسی کل کشور در خوزستان به منظور بررسی آسیب‌های وارده شده ناشی از بارندگی‌های اخیر و آب‌گرفتگی معابر در سطح شهر اهواز، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، آبادان و خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: حضور حجت‌الاسلام درویشیان، را اقدامی درخور توجه برای روشن ساختن قطعی مسئولیت حقوقی و قانونی در رابطه با جمع‌آوری آب‌های سطحی و نزولات فصلی و همچنین سیل موسمی باوجود صراحت قانونی در این رابطه می‌دانیم.

او می‌گوید: مجموعه  شرکت آب و فاضلاب اهواز، باوجود صراحت قانون در خصوص مسئولیت نهاد مشخص و معلوم در رابطه با جمع‌آوری، هدایت و راه‌اندازی سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی، در تمام این مدت در حال خدمت به مردم استان به‌ویژه اهواز و دیگر نقاط دچار آب‌گرفتگی در استان بوده.

حقیقی پور در خصوص جذب اعتبار از بانک جهانی در سنوات گذشته توضیح داد: ما نیز خواهان شفافیت و روشنگری و در ردیف اول شاکیان و منتقدان هستیم؛ در خصوص جذب اعتبارات مصوب در یکی دو سال اخیر نیز از هرگونه تحقیق و تفحص و نظارت بر میزان دریافت و شیوه مصرف، نه‌تنها استقبال می‌کنیم بلکه هر اقدامی در راستای کمک و تسریع به آن، جذب و تحقق و مصرف این  اعتبارات می‌دانیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان افزود: به لطف پیگیری‌های مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشور و استان، امروزه اهواز به کارگاه دائمی  آب و فاضلاب تبدیل شده است و روند ترمیم، بهسازی و توسعه این شبکه بدون توقف ادامه دارد. سیستم  دفع فاضلاب اهواز فرسوده است و همه سعی ما این است که این شبکه در یک افق چندساله به وضعیت مطلوبی  برسد.

وی اضافه کرد: اگرچه شبکه دفع فاضلاب برای دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی تعبیه نشده و مختص دفع فاضلاب خانگی، و شبکه دفع و هدایت آب‌های سطحی موضوع دیگری است و بر عهده شهرداری است، اما شرکت آب و فاضلاب با همه امکانات ماشینی و نیروی انسانی، درحال یاری رساندن به نیروهای شهرداری در این رابطه است.

وی در پایان ضمن رد تأثیرپذیری و حاشیه پردازی مجموعه آب و فاضلاب استان و اهواز، بیان کرد: مجموعه‌ خدماتی آب و فاضلاب در تمام شهرهای خوزستان، با پرهیز از به حاشیه راندن خدمت به مردم، وظیفه خود را به نیکی دنبال می‌کند و تابع هر تصمیم قانونی است و شفافیت و تبعیت از قانون  را رمز موفقیت در هر سیستمی می‌داند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار