کد خبر: ۱۴۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

عبدالکریم جمیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  بااشاره به درگذشت آیت الله یزدی،گفت: فقدان این عالم انقلابی و با اخلاص را محضرمبارک حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبرمعظم انقلاب، حوزهای علمیه و عموم ملت شریف ایران تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی یک عالم دینی و سیاستمدار انقلابی بود، افزود: مجاهدت‌های ایشان در خدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی  مثال زدنی و بعد انقلاب نیز خدمات ایشان به نظام با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیت های خطیر با همان مواضع شفاف،صراحت لهجه و شجاعت مورد توجه همگان بود.

جمیری با بیان اینکه آیت الله یزدی از پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (ره) و از مبارزان با حکومت ستمشاهی بود،تاکید کرد: سخنرانی ها و طرح مسائل مهم دینی،با توجه به نیاز جامعه با شجاعت و بیان شیوا از ویژگی‌های ایشان بود.

نماینده مردم بوشهر ،گناوه و دیلم در مجلس با بیان اینکه آیت الله یزدی از هیچ کوششی در راه پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرد، مطرح کرد: آیت الله یزدی با روحیه انقلابی و بصیرت سیاسی،بار مسئولیت‌های گوناگون،از جمله ریاست قوه قضائیه،مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین،عضویت در شورای نگهبان  را به دوش کشید. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ورود امام خمینی(ره) به قم در سال ۵۷  و سکونت در منزل آیت‌الله یزدی،اظهار کرد: آیت الله یزدی ضمن تبلیغ معارف دینی و تدریس آموزه‌ها در به ‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد تا جایی که امام خمینی(ره) ایشان را عالم پارسا  و درد آشنای اسلام و انقلاب معرفی کرد./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار