کد خبر: ۱۴۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
گروه استان‌ها-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های قضائی استان مرکزی مرتبط با بزه خشونت است گفت: تفاهم‌نامه دادگستری استان مرکزی با اتاق اصناف به منظور کاهش خشونت منعقد شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن خیرمند ظهر امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده‌های قضایی مرتبط با خشونت در استان اظهار داشت: بیش از 50 درصد پرونده‌های قضائی استان مرکزی مرتبط با بزه خشونت است که بیانگر کاهش آستانه تحمل مردم و تاب‌آوری جامعه بوده که کم‌ترین و کوچک‌ترین تنش‌ها سبب عکس‌العمل‌های رفتاری و کلامی خارج از عرف می‌شود.

وی افزود: کنترل و کاهش خشونت از مهم‌ترین برنامه‌های چند سال اخیر بوده که در دستور کار معاونت پیشگیری  قوه قضائیه قرار گرفته و به استان‌ها هم ابلاغ شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: عوامل بسیاری در بروز خشونت موثر هستند که شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا عامل مضاعفی شده است.

خیرمند بیان کرد: از این رو معاونت اجتماعی دادگستری استان برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را با محوریت کاهش جرائم مرتبط با خشونت تدوین کرده است.

وی ادامه داد: اساس کار در این حوزه تعامل و همکاری نزدیک با دستگاه‌ها است تا بتوانیم قدم‌های موثرتری در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برداریم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک ضرورت اجتماعی مشارکت و همکاری داشته باشند.

خیرمند با اشاره به تفاهم‌نامه با اتاق اصناف افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تعامل و هم‌افزایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق اجرای برنامه‌های تبلیغی، بسط و گسترش روحیه نشاط، آموزش مهارت‌های زندگی، اعتماد اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی، شادابی و امیدواری است.

وی تصریح کرد: کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر وحدت رویه، انسجام و جلوگیری از موازی‌کاری توسط دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب‌ها و تدوین برنامه امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد که اتاق اصناف به منظور کاهش خشونت در حوزه تبلیغات محیطی، برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی در خصوص ارتقاء مهارت‌های تاب‌آوری و افزایش آگاهی‌های عمومی با این معاونت همکاری کند.

خیرمند ادامه داد: همچنین متعهد شد که به منظور کاهش تخلفات صنفی و افزایش رضایت مردم با تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت بر اصناف اقدام کند، چراکه این نارضایتی‌ها در برخی مواقع منجر به بروز خشونت در جامعه می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم که اجرای این تفاهم‌نامه بتواند در راستای کنترل و کاهش خشونت در استان موثر واقع شود.

انتهای پیام/712/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار