کد خبر: ۱۴۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:
اهواز- مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: تولید آثار هنری را که اشتراکات فرهنگی کشور ایران و عراق وجود دارد باید برای مخاطبان دنیا ترویج و تبیین کنیم؛ زیرا هنر بهترین ابراز در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه مشترک هنرمندان ایران و عراق در حوزه هنری خوزستان، بر توجه به هنر اسلامی تأکید کرد و گفت: هنر اسلامی نوعی ذکر است که در قرآن آمده «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» یعنی ذکر خدا باعث آرامش و اطمینان قلب‌ها می‌شود؛ از این رو اثر هنری که باعث آرامش و اطمینان قلب‌ها شود، همانا ذکر خدا محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه هنرمندان اسلامی نیز با هنر خود ذکر خدا را می‌گویند و کارشان حکم ذکر دارد، افزود: اثر هنری نوعی اجر دارد و اجر این کار مجاهدت است؛ از این رو کار هنری که قرار است اطمینان قلبی ایجاد کند، نوعی مجاهدت در راه خداست و اجر مجاهدت رد تولید اثر هنری شهادت است.

وی عنوان کرد: این‌گونه برنامه‌ها و اشتراکات فرهنگی را که بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد باید با تولید آثار هنری برای مخاطبان و مردم دنیا ترویج و تبیین کنیم و هیچ ابزاری بهتر از هنر نمی‌تواند باعث ترویج و تبیین آن شود.

حجت‌الاسلام نبی زاده تصریح کرد: این کارگاه تولید محتوا را که با حضور مشترک هنرمندان ایرانی و عراقی و به همت حوزه هنری خوزستان برگزار شده است، به فال نیک می‌گیریم و امید می‌رود که از طریق آن بتوان این نقش ترویجی و تبیینی را برای دو ملت ایران و عراق و ارزش‌های آنها ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کارگاه دو روزه تولید محتوا که به همت حوزه هنری خوزستان و با موضوع سبک زندگی شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم سیلمانی و ابومهدی المهندس برگزار شده، تعدادی از هنرمندان خوزستانی و عراقی با تخصص‌های عکاسی، فیلمبرداری، طراحی گرافیک و کلیپ سازی حضور دارند.

این اقدام در راستای عمق‌بخشی به ارتباطات بین دو ملت دوست و برادر ایران و عراق و با حضور هنرمندان کشور عراق و راهبری دو تن از هنرمندان برجسته استان امین فلاحیان و میلاد امینی موحد برگزار شده و آثار جهت انتشار در فضای مجازی، رسانه‌های تصویری مثل صداوسیما و شبکه‌های برون‌مرزی تولید می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، سیاه‌پوش سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر بصره عراق و هنرمندان برگزار شد. پخش سرود ملی دو کشور ایران و عراق و پخش کلیپ با موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از دیگر بخش‌های این برنامه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار