کد خبر: ۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
1- نرخ‌ جهانی انواع روغن خام وارداتی به کشور طی دو سال گذشته همواره روند کاهشی داشته  و به طور میانگین 20 درصد کاهش قیمت داشته است . این ماده اولیه  70 درصد هزینه تمام شده روغن نباتی تولید شده در کشور را به خود اختصاص می‌دهد. نتیجه منطقی که باید گرفت این است که روغن خوراکی در ایران هم باید طی این دو ساله ارزان می شد؛ اما نه تنها این نتیجه منطقی درست نیست بلکه تولید کنندگان شدیدا محترم روغن نباتی به تازگی طی نامه ای به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواستار افزایش قیمت شده اند! چرا؟! می پرسید چرا؟! چه دلیلی بهتر از این که ما‌اينجا زندگی می کنیم!
2- همه ما می دانیم که کشور با بحران آب مواجه است و باید به هر روش ممکن از کاهش منابع آبی کشور جلوگیری کنیم . از سوی دیگر کارشناسان می گویند برای تولید هر کیلوگرم سیب زمینی به طور متوسط حدود 860 لیتر آب مصرف می شود . نتیجه منطقی که باید گرفت این است که از کاشت مازاد این قبیل محصولات و صادرات آن حتی الامکان پرهیز کنیم . چرا که سیب زمینی محصول گرانی هم نیست و ارز چندانی هم به کشور وارد نمی کند. اما نه تنها این نتیجه منطقی درست نیست بلکه صادرات این محصول در نخستین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش 1479 برابری داشته است ! چرا؟! می پرسید چرا؟! چه دلیلی بهتر از این که ما‌اينجا زندگی می کنیم!
3- اواخر سال 1391 در روزهایی که قیمت کالاها ساعت به ساعت ... نه ببخشید ثانیه به ثانیه بالا می رفت، احمدی نژاد رئیس دولت وقت تصمیم گرفت 70 هزار تومان به عنوان عیدی به هر یارانه بگیر بدهد تا کمی تا قسمتی مشکلات روزافزون اقتصادی مردم را جبران کرده باشد؛ اما با کمال تاسف و تاثر حالا معلوم شده که این پول از صندوق توسعه ملی برداشته شده و دولت هنوز که هنوز است بابت آن کار احمدی نژاد بدهکار است ؛ و به این ترتیب مشخص شد که این کار احمدی نژاد هم مثل عموم کارهایش فقط تبلیغاتی بوده و به اقتصاد عمومی زیان وارد کرده است. نتیجه منطقی که باید گرفت این است که احمدی نژاد و احمدی نژادی‌ها باید از خجالت بروند خانه و رویشان نشود دیگر در چشم هیچکس نگاه کنند. اما نه تنها این نتیجه منطقی درست نیست بلکه آنها دارند برنامه ریزی می کنند برای انتخابات مجلس و احمدی نژاد هم سفرهای تبلیغاتی می رود! چرا؟! می پرسید چرا؟! چه دلیلی بهتر از این که ما‌اينجا زندگی می کنیم!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار