کد خبر: ۱۴۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
خطیب نماز جمعه ساوه احتکار و گرانفروشی را نوعی بی تقوایی اقتصادی دانست و گفت: در دوره تحریم اقتصادی کشور از سوی دشمنان ملت و دولت، احتکار خیانت ملی و دینی و نابخشودنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به شهادت دانشمند بزرگ هسته‌ای دکتر فخری‌زاده اظهار کرد: به شهادت رساندن یک دانشمند متعهد بی‌ادعا و خدمتگزار که خار چشم آمریکا و اسرائیل و پشتوانه ملی و دفاعی کشور بود، ماهیت جنایتکار آمریکا و اسرائیل را نشان داد، ترور یک غیرنظامی، تنها به جرم دانشمند بودن یک جنایت جنگی تلقی می‌شود.

وی ترور این دانشمندان متعهد را باعث خسارت کشور دانست و تصریح کرد: اولاً در اصل مجازات نباید تردید و هراس افکنی کرد، ثانیاً تاخیر و اهمال در مجازات روا نیست، اینکه گفته شود انتقام خون کشور را دچار تنش می‌کند یا ترور شهید فخری زاده تله تنش است و سفارش به صبر استراتژیک و خودداری از مجازات و انتقام از دشمنان  همه اینها ناشی از ذهن و فکر و روح جبوانه، غرب گرایی و غرب گدایی و اشتباه اشتباه استراتژیک دشمن شناسی است. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه خود این تفکر این هزینه‌ها و تنش را ایجاد کرده است، افزود: چون دشمنان حساب کردند که اگر بزنند نمی‌خورند برخی مسئولین همراه با عملیات رسانه‌‌ای، دشمن را جری و جسور کرده، لذا خود این تفکر تنش زا و عامل ناامنی است.

خطیب نماز جمعه ساوه در بخش دیگری از خطبه‌ها بر لزوم جدی گرفتن نفوذ در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی،  در میان مسئولان و هم در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: اینکه روز روشن، با چنین شیوه‌ای نزدیک مرکز حکومت، یک چنین اقدام تروریستی انجام دهند جز با نفوذ و اختلال در دستگاه‌های متکفل این امر ممکن نیست و نیز مسوولان یا تبلیغات چی‌هایی که ما را سفارش به صبر استراتژیک و خودداری از مجازات عاملان و آمران بکنند. 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: حادثه 7 تیر و 8 شهریور و بسیاری از اقدامات تروریستی و یا خسارت‌های سیاسی، فرهنگی، اقثصادی و نظامی ناشی از نفوذ نامحرمان و نااهلان به دستگاههای حکومتی است. 

وی نفوذ را عامل ناامنی جامعه و باعث خسارت‌های بزرگ فرهنگی، نظامی، و اقصادی و سیاسی دانست و بیان کرد: نمایندگان مجلس باید طرحی را تصویب کنند کسانی که فرزندانشان در آمریکا و انگلستان و فرانسه است یا دو تابعیتی هستند و یا Green Card دارند حق نامزدی برای ریاست جمهوری و صلاحیت برای مسئولیت‌های مهم مثل وزارت را ندارند. 

امام جمعه ساوه مذاکره با آمریکا و اعتماد به آمریکا و اطمینان به امضای جو بایدن را خطای تکراری و نافهمی دانست و گفت: گذشته برجام، چراغ راه آینده است، آیا مثل گذشته باز هم می‌خواهید بگوئید هرگونه توافقی بهتر از عدم توافق است و این اشتیاق و عطش شما به مذاکره، دشمن را برای تداوم فشارحداکثری گستاخ تر می‌کند. 

حجت الاسلام حسینی افزود: بعد از 7 سال و نیم مسئولان ارشد دولت اعتراف می‌کنند که ایران منفعتی از برجام نبرد بنابراین برای رفع تحریم باید اقتصاد را قوی کنیم نه اقتصادمان را وابسته کنیم به کشورهایی که ما را تحریم کردند. 

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از نمایندگان به خاطر تصویب اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم گفت: این یک اقدام انقلابی، حساب شده و مفید است که همه باید به آن ملزم باشند، قانونی را که مجلس تصویب کرد و شورای نگهبان تایید کرد همه باید اجرا کنند. مجلس نقش ریل گذاری دارد و وظیفه دولت اجرای آن مقررات مجلس قوه مقننه و دولت مجریه است.

خطیب نماز جمعه ساوه همچنان احتکار و گرانفروشی را نوعی بی تقوایی اقتصادی دانست و گفت: در دوره تحریم اقتصادی کشور از سوی دشمنان ملت و دولت، احتکار خیانت ملی و دینی و نابخشودنی است.

حسینی در پایان با دعوت همه آحاد به انسجام و اتحاد تاکید کرد: کشور نیاز به اتحاد و انسجام ملی و دینی دارد همه باید در حوادث سخت باید در کنار هم باشیم، با همدلی و هم افزایی، پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و تمام همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و جلوگیری از تورم و گرانی افسار گسیخته شویم که به ملت فداکار، فهیم و رشید ما فشار می آورد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار