کد خبر: ۱۴۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: آمرین به معروف و گروهای عفاف و حجاب برای آموزش و آگاهی‌بخشی درزمینهٔ حجاب در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

علی‌اکبر افراسیابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به اینکه حجاب و عفاف تصریح قانونی دارد اما جزو اعتقادات ماست، اظهار داشت: اگر اعتقاد و باورمندی قلبی به آن نداشته باشیم توجه به آن کم خواهد شد، بنابراین صرفاً با بخشنامه و به‌زور نمی‌توان فردی را نسبت به حجاب پایبند کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بابیان اینکه حجاب تنها مربوط به خانوم‌ها نیست و آقایان نیز باید عفاف داشته باشند، بیان کرد: دشمن امروزه خیلی از بی‌حیایی‌ها و بی‌عفتی‌ها را رواج داده و ما را نسبت به ارزش‌های جامعه و هنجارهایی که ما به آن‌ها پایبند هستیم سست کرده و فرهنگ مدنظر خودش را به ما منتقل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در ستاد امربه‌معروف علاوه بر آموزش، توسط آمرین به معروف و گروهای عفاف و حجاب که در سطح مشهد و استان تشکیل شدند، تذکرات لسانی داده می‌شود، یادآور شد: سعی می‌کنیم با انجام کار مبنایی افراد نسبت به اعتقاداتشان پایبندتر شوند.

افراسیابی با اشاره به اینکه تذکر لسانی هم یک نوع یادآوری است تا این اصل فراموش نشود، ابراز کرد: نکته‌ای که آیت‌الله علم‌الهدی در مورد بخشنامه‌ای نبودن حجاب فرمودند از این باب است که باید به ابعاد آموزشی و آگاهی بخشی توجه بیشتری شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اذعان کرد: ما معتقدیم چون حجاب و عفاف از نوع اعتقادی است باید به مردم آگاهی بدهیم که معروفات برای انسان مفید هستند و بالعکس همه آنچه در دین نهی شده، علوم روز نیز ثابت کرده‌اند که این‌ها اثراتی سوء بر انسان‌ها می‌گذارد.

انتهای پیام/ 70042

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار