کد خبر: ۱۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
شاخص کل بورس در طی دو روز اول معاملاتی هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص ساز با رشد همراه بود و کانال 1.5 میلیونی را پس گرفت و در پایان روز معاملاتی چهارشنبه به دلیل روند اصلاحی بازار، شاخص کل با افت بیش از 17 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 506 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی هفته گذشته کار خود را با رشد 19 هزار آغاز کرد و در روز دوم معاملات بازار شاخص وارد کانال 1.5 میلیون واحدی شد اما در ادامه هفته روند معاملات بازار با نوسان همراه شد.

 طی سه روز معاملاتی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بازار وارد مرحله اصلاح شد و در پایان روز  معاملاتی بازار شاخص کل به رقم یک میلیون و 506 هزار واحدی رسید. به باور برخی از کارشناسان   اصلاح هفته گذشته ادامه دارد نخواهد بود و در حال حاضر بازار لحاظ بنیادی با مشکلی روبرو نیست اما انتطار رشد شارپی بازار مانند ماه‌های اول سال دور از انتظار است و  تا زمانی که شاخص کل بالای کانال یک میلیون 400 هزار واحدی قرار دارد، روند بازار همچنان صعودی است.

همچنین با توجه به انتشار گزارش ۶ ماه شرکت ها پیش‌بینی می شود تا پایان ماه جاری روند رو به رشد بازار ادامه داشته باشد و بعد از آن بازار وارد مرحله اصلاح کوتاه مدت شود. باید به این نکته توجه داشت که این روند رو به رشد مدام نخواهد بود و با نوسان همراه است.

همچنین روند معاملات بازار نشان می‌دهد عملکرد شاخص هم وزن بهتر خواهد بود و سهام شرکت های کوچک روند مثبتی خواهند داشت. اکنون بازار به سمت سهام کوچک و متوسط که در معاملات روز‌های گذشته بازار صف فروش همراه بودند حرکت کرده است و در حال حاضر این سهم ها در وضعیت مناسبی برای معامله قرار دارند و در حال جبران عقب ماندگی خود از سهام شاخص ساز هستند.

همچنین با وجود رکود در بازار های موازی و ثبات قیمت دلار انتظار می رود جذابیت بازار بورس برای سرمایه‌گذارن بیشتر شود و ورود تقدینگی به این بازار و رونق بیش از پیش و بازدهی بیشتر از سود  شبکه بانکی می‌تواند دوباره بازار سرمایه مورد اغبال مردم قرار گیرد

با این وجود در حالی که  بازار حرکتی مثبت را با تکیه به کانال حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحدی آغاز کرده است باید توجه داشت بازارسرمایه بازاری بلند مدت است و باید افق دید بلند مدتی برای سرمایه‌گذاری در آن مد نظر داشت و رفتار هیجانی در بورس، شاخص را با ریزشی جدی همراه خواهد کرد.

برچسب ها: سهام ، شاخص ، بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار