کد خبر: ۱۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی شده در سال جاری میزان تولید خودرو به یک میلیون و 430 هزار دستگاه برسد.
به گزارش تجارت آنلاين و به نقل از  ایسنا، محسن صالحی‌نیا امروز - یکشنبه - در مراسم افتتاحیه خط تولید ایربک شرکت ایمن خودرو شرق که در شهرک صنعتی بینالود برگزار شد، با بیان اینکه سهم ارزش افزوده صنعت خودرو در مجموع صنعت 18 درصد است، عنوان کرد: با توجه به ارزش افزوده بالای ناشی از این صنعت، تامین قطعات اولیه یکی از شاخص‌هایی است که باید به آن توجه شود.
 
وی با اشاره به قفل تولید خودرو در سال‌های گذشته گفت: در سال گذشته شاهد رشد 56 درصدی تولید خودرو داخلی نسبت به سال 1392 بوده‌ایم که این میزان تولید خودرو در سال گذشته یک میلیون و 150 هزار بوده و برنامه‌ریزی شده در سال جاری این میزان به یک میلیون و 430 هزار دستگاه برسد.
 
صالحی نیا با اشاره به اهداف تعیین شده در صنعت خودرو برای افق 1404 عنوان کرد: رسیدن به تولید سه میلیون خودرو با هدف یک سوم صادرات، افزایش برنامه‌های کیفی، افزایش قطعات ایمنی، استاندارهای تولید و ... در دستور کار قرار دارد که این موضوع لزوم توسعه ظرفیت‌ها را آشکار می‌سازد.
 
وی با اشاره به تلاش برای به روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات داخلی اظهار کرد: حفظ درصدهای موجود در زمینه تولید خودرو از جمله موارد مهم و حائز توجه است. همچنین جلسات شورای خودرو هر دو هفته یک‌بار برگزار و در این جلسات بر توسعه و تعمیق تولیدات داخلی تاکید می‌شود.
 
صالحی‌نیا همچنین بر توزیع عادلانه واحدهای قطعه‌سازی خودرو در نقاط مختلف کشور اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم ظرفیت‌های موجود در این زمینه را در نقاط مختلف کشور فعال کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه تولید صنعت خودرو امری اجتناب‌پذیر است، گفت: این موضوع از سیاست‌های جدی دولت است، صنایع مونتاژ برای شروع کار خوب است اما عمق‌بخشی به ساخت داخل با توجه به پارامترهای اقتصادی در سیاست‌های وزارتخانه قرار گرفته است، ایران خودرو به عنوان شرکتی که بخش عمده‌ای از تولید را بر عهده دارد از نظر اقتصادی می‌تواند در زمینه افزایش تولیدات داخلی گام بردارد.
 
وی با اشاره به سهم مناسب استان در زمینه تولید تولید صنعت قطعه‌سازی خودرو عنوان کرد: این سهم باید حفظ شود و در آینده توسعه یابد. محصولات تولیدی در این مجموعه باید در قالب فناوری‌های جدید و افزایش سطح کیفی و اولویت‌دهی به بخش صادرات باید در دستور کار قرار گیرد، چراکه برای افق سال 1404 تولید شش میلیون قطعه خودرو تعریف شده است.
برچسب ها: میلیون ، خودرو ، ایمنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار